Win 7: Hvor lang tid må Windows søge efter opdateringer?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Win 7: Hvor lang tid må Windows søge efter opdateringer?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Windows 7:
Jeg er ved at få lange løg over at Windows Update står og søger efter opdateringer uden at der vises noget fremskridt. Computeren har ikke kørt Windows Update siden Maj, så der er nok en masse opdateringer at hente.
Hvordan er det lige, når den står og søger efter opdateringer, installerer den dem så på magisk vis uden at give mig besked om at det er dét den nu er igang med?
- Under "Skift indstillinger" står den til "Installer automatisk opdateringer", hvis det har noget at sige iforhold til mit spørgsmål.

Den har vel nu stået og søgt i 5-10 minutter.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Så er der noget i vejen.

Den burde ikke søge mere end 3-5 minutter maks. Ofte kun et par minutter.

Tjek at tid og dato er korrekt på din pc. Det er en klassik fejl 40.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tid og dato i windows eller i BIOS?
I windows er den fin.
Også fin i BIOS

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SÅ fandt den 35 vigtige opdateringer, efter 14 minutters søgen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er der iøvrigt noget alaramerende i det?
Computeren var top-moderne i 2011 spec-mæssigt, og kommer sjældent på internettet grundet den bliver brugt til musik. Specs kan ses på min profilside:
http://lydmaskinen.dk/memberlist.php?mo ... ofile&u=37

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Christoffer I. N. skrev:og kommer sjældent på internettet grundet den bliver brugt til musik.
Det er netop årsagen til at den er voldsom længe om at finde opdateringerne. Jeg tror aldrig MS kommer dette problem til livs.
Det sker oftest fordi der er hentet en vigtig opdatering, som venter på maskinen lukkes ned og starter igen, så vil update måske søge videre bagefter. Jeg havde også problemet på min datters gamle bærbar forleden. Den havde ikke været tændt siden Maj. Søgning efter opdateringer stod på i mindst 30 minutter, hvorefter jeg manuelt afbrød.. En genstart viste sig at der blev installerede opdateringer, og derefter kunne der søges påny, hvor den fandt yderligere 57 opdateringer. Alt i alt tog det hele et par timer, på en ældre gen.2 i5 processor. Man bliver virkelig træt.. Meningen var jeg skulle skifte disk til en ssd, og så opdatere den til windows 10, men grundet tiden med opdateringerne, så droppede jeg det. Der skal nok sættes adskillige timer til det.
Når maskinen ikke er på internettet og windows dermed ikke automatisk kan installere vigtige opdateringer, så tager det bare en krig at komme dem igennem, når man endelig så slutter den til. Husk på der kommer vigtige opdateringer mindst een gang om måneden, som regel omkring d. 10-13.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super, "godt" at vide at det også fungerer sådan for andre. :)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Christoffer I. N. skrev:Super, "godt" at vide at det også fungerer sådan for andre. :)
Jeg havde nok ikke lige valgt at bruge ordet "fungerer" i denne henseende :dollargrin:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, når der opdateres skal der slukkes en gang i mellem. Ellers bliver den ikke helt færdig

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Slukker i ikke computeren når i går i seng?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bredal187 skrev:Slukker i ikke computeren når i går i seng?
Jo.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Christoffer I. N. skrev:SÅ fandt den 35 vigtige opdateringer, efter 14 minutters søgen.
Det er altså slet ikke unormalt. Når jeg opdaterer Windows på arbejdet tager det nogen gange halve og hele timer :(

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Cool, det er dejligt at vide at der ikke er noget unormalt i det jeg oplever.. :) At MS så har lavet en skod-service er jo hvad det er..

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Christoffer I. N. skrev:Cool, det er dejligt at vide at der ikke er noget unormalt i det jeg oplever.. :) At MS så har lavet en skod-service er jo hvad det er..
...altså jeg ved ikke hvor meget "skod-service" man kan forvente, når styresystemet ikke er blevet vedligeholdt via update i et halvt år.... :wink:

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Arnold skrev:...altså jeg ved ikke hvor meget "skod-service" man kan forvente, når styresystemet ikke er blevet vedligeholdt via update i et halvt år.... :wink:
Altså, når man installerer en frisk Windows 7 SP1 på en maskine og så bagefter er tvunget til at vente i timer på at den bliver opdateret færdig, så synes jeg godt man kan snakke om skodservice.
Specielt taget i betragtning, at det tager max et kvarter at få en nyinstalleret Mac fuldt og helt opdateret.
Det andet er bare spild af tid :wink:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det kan svinge meget.
min laptop fik en win7 fra cd, og så stod den i 20 timer og søgte, for at finde 400+ opdateringer.

de sidste par måneder, er der kommet 1 om onsdagen, eller om fredagen, blot en enkelt. om ugen.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg har ALDRIG oplevet nogen computer stå så længe og søge, og jeg har altså administreret op til 20 computere via arbejde.

Hvis jeg installere win7 på min pc i dag vil installationen tage et kvarter (via usb) og updates, inkl. installation MAX 1½ time (100/30 forbindelse)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Problemet er at du kan ikke altid se at en pc søger/opdaterer.
En win7 kan stå der og sige den søger, men så er der ingen anden info.
Jeg ved bare, at hvis man så afbryder den, kommer det til at tage endnu længere tid.

Default avatar
Ecilia86
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Odense N

Indlæg af Ecilia86 »

Hey.. Kunne det måske være i kunne hjælpe mig..? Mit ny installeret win 7 premium har nu stået i dagtimerne i 4 dage og søgt efter opdateringer.. har læst man ku gå ind og sikre a bits kørte osv og alt dette ser ud til at køre som det skal. hvad kan jeg ellers gøre?

-Ecilia.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Måske et lidt sent svar. Det er vigtigt at man efter Service Pack 1 installerer Windows6.1-KB3083710-x64.msu og Windows6.1-KB3102810-x64.msu for at opdateringer kan fortsætte. Ellers står det og "knurrer" i uendeligheder.
Det bedste råd er at slå både update og windows firewall fra, og installere et 3. part security software, så er problemet løst. Win 7 SP 2 kører fint uden alle opdateringerne.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar