Ableton Live 9 og Push - Updates

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
9800x9800
Tekniker
Tekniker

Re: Ableton Live 9.5, Push v2 - Major Update!

Indlæg Skrevet: 3. nov 2015, 21:15

Lige ret meget OT, men har i noget indtryk af hvordan timestretch i Live klarer sig ifht. plugins der kan timestretche, som Alchemy, Omnisphere, Melodyne, Izotope Radius... Jeg bruger pt. Ableton til alt timestretch, og tænker om der er noget at vinde.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Oslo

Indlæg Skrevet: 3. nov 2015, 22:34

Arturia Anal. library fungerer ikke 100% med live 9.5 har jeg fundet ud af. Kan dog også være Osx 10.11 der er årsagen. Havde 2 crashes med den igår.
TAL U-no lx har (muligvis) også nogle problemer: den skiftede preset hver gang jeg stoppede musikken og startede den igen.
Nu er den her! Absolute midi '97: Download din kopi gratis her!
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg Skrevet: 3. nov 2015, 22:34

har i noget indtryk af hvordan timestretch i Live klarer sig ifht. plugins der kan timestretche

Best in class :-D Især efter seneste updates af de forskellige algoritmer, complex, complex pro m.fl.

Ableton’s Warping (time-stretch) er jo essentiel for programmets egenskaber og succes. Hvis man af en årsag, ikke bryder sig om lyden fra manipulerede samples i Ableton, mener jeg man bør gå efter en anden DAW.

Mht. render og export, er SoX resampleren en af de bedste på markedet, når det gælder mindst mulig aliasing og artefakter.

.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 4. nov 2015, 14:58

Ved ikke om det er relevant at poste den her slags videoer i den her update tråd..
Fanu (DnB producer) demonstrerer nogle warp relaterede feats i Simpler:

Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. nov 2015, 15:55

Svedigt, den med glide og temposync, var ny for mig!
I den anden vid virker den til at beholde transienterne rimelig alignet, selv med warp, pitch og poly :)

Og hvad man ikke lige kan se på videoerne, er hvis man zoomer ind, hvor detaljeret waveformen nu er afbildet, rigtig neat.

I øvrigt mht. Simpler,
Jeg selv inkl. andre Abletonnere har undret os over hvorfor loop-fade er greyed out, når warp er slået til. Featuren kunne være handy hvis man fx. spiller lange samples, og loopet skal afrundes ved start/end points. Forklaringen er åbenbart, at man har vurderet det trækker for meget CPU..

* J-Zone vinylen fik jeg også lige noteret i farten!

Og Chris., skal du dog ikke snart have gang i noget leg og gå amok med Live???! :dollargrin:
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 4. nov 2015, 15:57

Jeg er helt med Fanu her. Warp i Simpler er noget af det fedeste der er sket i Ableton land i lang, lang tid. Jeg havde ikke opdaget glide delen, den skal jeg have tjekket noget mere.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 4. nov 2015, 15:58

Har lige kigget lidt på det nu. Det er værd at bemærke at Complex Pro i Simpler trækker seriøst på CPUen, ganske ligesom når man bruger det i et clip.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2015, 16:05

Fabian skrev:Og Chris., skal du dog ikke snart have gang i noget leg og gå amok med Live???! :dollargrin:

Jo, det er da fristende, men jeg er jo ultra konservativ og "kan ikke finde ud af" at tilpasse mig ny software. Det bliver jeg iøvrigt mindet om hver gang jeg åbner min Cubase, da der står versionen er lavet i 2011.....
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 4. nov 2015, 16:48

Christoffer I. N. skrev:
Fabian skrev:Og Chris., skal du dog ikke snart have gang i noget leg og gå amok med Live???! :dollargrin:

Jo, det er da fristende, men jeg er jo ultra konservativ og "kan ikke finde ud af" at tilpasse mig ny software. Det bliver jeg iøvrigt mindet om hver gang jeg åbner min Cubase, da der står versionen er lavet i 2011.....

Once you go æbleton, you never go back!
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2015, 16:57

Mike-air skrev:
Christoffer I. N. skrev:

Once you go æbleton, you never go back!

Hmm, jeg tvivler nu kraftigt på at det er tilfældet for mig.. Men jeg ved det selvfølgelig ikke, nu jeg ikke har prøvet det.
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 9. nov 2015, 13:32

Jeg startede på æbleton og gik til pc og har aldrig set mig tilbage :-)

Det var dog den gang ALT hvad denne mand sagde, var rigtigt.

WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 9. nov 2015, 15:17

Hmmm, gad vide om det er nu jeg skal tage springet. Audio er vigtigt for mig, jeg bruger meget lidt plug ins og soft synths efterhånden. Bruger Logic X nu. Der er nogle ting omkring audio delen, der godt måtte fungere bedre. Men shit, jeg skal have kursus så!
Deaktiveret
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. nov 2015, 09:53

garcia skrev:Hmmm, gad vide om det er nu jeg skal tage springet. Audio er vigtigt for mig, jeg bruger meget lidt plug ins og soft synths efterhånden. Bruger Logic X nu. Der er nogle ting omkring audio delen, der godt måtte fungere bedre. Men shit, jeg skal have kursus så!

Det lærer du hurtigt :) det eneste der er 'meget' anderledes er session mode.. Og det er den tankegang man lige skal vænne sig til.
Brugeravatar
adgangfolmer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aalborg

Indlæg Skrevet: 10. nov 2015, 12:17

@Garcia: Hvis du arbejder meget med tracking, så ved jeg ikke om Ableton er optimalt som eneste DAW. Der er en masse ting som fungerer godt ift. time stretch og redigering (fades osv.), men til gengæld er der altså nogle trade offs ift. tracking work flow. Du har f.eks. ikke adgang til det samme smarte compiling system som man finder i Logic og Cubase (i hvert fald ikke mig bekendt). Det er noget der virkelig holder mig tilbage fra at bruge Ableton til vokal tracking. Det er simpelthen for besværligt. Så selvom jeg måske har lavet hele musikproduktionen i Ableton, så foretrækker jeg stadig at lave et stereo mixdown af musikken og tracke vokalen i Logic, fordi det er nemmere at compile et færdigt vokal-take.
Stille og uroligt
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. nov 2015, 12:30

adgangfolmer skrev:@Garcia: Hvis du arbejder meget med tracking, så ved jeg ikke om Ableton er optimalt som eneste DAW. Der er en masse ting som fungerer godt ift. time stretch og redigering (fades osv.), men til gengæld er der altså nogle trade offs ift. tracking work flow. Du har f.eks. ikke adgang til det samme smarte compiling system som man finder i Logic og Cubase (i hvert fald ikke mig bekendt). Det er noget der virkelig holder mig tilbage fra at bruge Ableton til vokal tracking. Det er simpelthen for besværligt. Så selvom jeg måske har lavet hele musikproduktionen i Ableton, så foretrækker jeg stadig at lave et stereo mixdown af musikken og tracke vokalen i Logic, fordi det er nemmere at compile et færdigt vokal-take.

+ 1 også min oplevelse
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Ableton Live 9.5, Push v2 - Major Update!

Indlæg Skrevet: 10. nov 2015, 16:28

Live er et fantastisk inspirerede værktøj, men for mig aldrig til at lave færdige projekter i.
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. nov 2015, 00:09

Så tror jeg sgu bare jeg bliver hvor jeg er
Deaktiveret
9800x9800
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 11. nov 2015, 20:41

Hvad er det lige præcis ordet compiling dækker over i denne sammenhæng? :)
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 12. nov 2015, 10:18

Måske denne sammenligning mellem Push 1 og Push 2 har interesse for nogen:

Brugeravatar
Furland
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg Skrevet: 18. nov 2015, 03:30

Kører en gang lille juleaften i morgen aften, når jeg får tid til at lege unboxing med min nyligt leverede Push 2! Spændt som var jeg en lille gris til slagteren! :shock:
:sweden:
Brugeravatar
Hoby
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nørrebro

Indlæg Skrevet: 26. nov 2015, 20:08

ableton push 2 hardware teardown

garcia
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 26. nov 2015, 20:15

9800x9800 skrev:Hvad er det lige præcis ordet compiling dækker over i denne sammenhæng? :)

Du kan sætte Logic til at loope en rundgang, så du kan synge den samme strofe eller linie en masse gange. Der er så indbygget en editor, så du nemt kan sammensætte de bidder (compile) du synes giver den bedste samlede strofe eller linie. For at være ærlig, så bruger jeg den ikke, jeg er så old school, så jeg optager på flere spor, men stadig compiler :lol:
Deaktiveret
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 26. nov 2015, 21:06

Hoby skrev:ableton push 2 hardware teardown

Kender ikke den YT kanal, men godt at høre han vurderer Ableton ikke er gået på kompromis med byggekvaliteten!

Det store spørgsmål er så,
Will It Blend? :-)
Brugeravatar
Hoby
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nørrebro

Indlæg Skrevet: 26. nov 2015, 23:20

linket dukkede op i mit FB, feed så jeg kender ham heller ikke, men synes det er meget fedt at se at kvaliteten følger med inde i produktet. Det bliver sværere at finde en grund til ikke at opdatere :-)

Et øjeblik troede jeg lige du havde fundet et link med en monster blender....
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. nov 2015, 20:17

Fabian skrev:
Hoby skrev:ableton push 2 hardware teardown

Kender ikke den YT kanal, men godt at høre han vurderer Ableton ikke er gået på kompromis med byggekvaliteten!

Det store spørgsmål er så,
Will It Blend? :-)

Noooo!

Nogen der lagde mærke til alle autograferne på bagsiden af casing'en?
Den historie gad jeg godt høre lidt mere om...

Tilbage til "Computer & Software"