Bedste convertere for 32 kanaler

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
MTstudiet
Kaffedreng
Kaffedreng

Bedste convertere for 32 kanaler

Indlæg Skrevet: 21. apr 2015, 18:52

Hej, står lidt og er i mangel af en converter eller flere der kan trække 32 i/o. Mit budget for dem er på omkring 6-7k. Gerne brugt.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Bedste convertere for 32 kanaler

Indlæg Skrevet: 21. apr 2015, 19:05

Hmmm... Det billigste jeg kan komme i tanke om er 4 styks Behringer ADA8000, som du nok kan gøre for 3500-4000 kr brugt. Det kræver så også 4 sæt ADAT... Du skriver ikke noget om hvilket interface der skal bruges.. :)
Gravity Assist - Reinject 04 - Akustisk guitar melodi fra Youtube processeret til Ambient drone - kort version:
https://youtu.be/Hxk1GlDZp4c
MTstudiet
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 21. apr 2015, 19:28

Nej selvfølgelig, altså det er til en Mackie 32/8. Så vidt muligt må det helst ikke være ved hjælp af et PCI card.
Brugeravatar
marco
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg

Indlæg Skrevet: 22. apr 2015, 10:09

MTstudiet skrev:Nej selvfølgelig, altså det er til en Mackie 32/8. Så vidt muligt må det helst ikke være ved hjælp af et PCI card.

Så skal du ha' et USB eller Firewire interface, som har 4xadat support. Det bliver svært at gøre til dit budget....

Men hvorfor starter du ikke med et mindre setup, f.eks. 16 in/out - så kan du udvide senere, når finanserne er bedre!

Mvh Mathias
MTstudiet
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 22. apr 2015, 13:57

Du har selvfølgelig fat i noget, men havde tænkt på at få fat i 4 Alesis AI3 og så en M-Audio Lightbridge, så har jeg 32 io til omkring 5k hvor alt er brugt. Er bare bange for kvaliteten af konvertering stinker.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 22. apr 2015, 14:07

Nogle gange er der forskel på hvilken kvalitet man behøver det i, så fair nok at man gerne vil mic'e Overheads eller en akustisk guitar op eller en vokal med überfede mics og preamps, men tammer på et trommesæt spilder jeg ikke dyrer kanaler på, der vil en Behringer gøre det fint i min bog. Du behøver jo ikke nødvendigvis at købe ens preamps til alle kanalerne.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 22. apr 2015, 15:32

Hey men fedt hvis du har fundet noget der kan levere det antal I/O's du har brug for indenfor budgettet. Jeg ville ikke være bekymret for kvaliteten af konverteringen, bare du sørger for at du rammer converteren omkring -10/-15dBFS så burde der absolut intet problem være. Jeg nævnte bare de 4x ADA8000 fordi det lige var den billigste løsning jeg selv kunne komme på.
Gravity Assist - Reinject 04 - Akustisk guitar melodi fra Youtube processeret til Ambient drone - kort version:
https://youtu.be/Hxk1GlDZp4c
Brugeravatar
Luny Tune
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Snekkersten

Indlæg Skrevet: 22. apr 2015, 18:27

Vær opmærksom på at M-Audio Profire Lightbridge ikke har dsp routing, så du kan ikke monitorere direkte gennem den.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."
Brugeravatar
adgangfolmer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aalborg

Indlæg Skrevet: 22. apr 2015, 20:15

Men mon ikke han løser monitorsituationen vha. den Mackie 32/8 han har spændt foran?
Stille og uroligt
Brugeravatar
Luny Tune
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Snekkersten

Indlæg Skrevet: 22. apr 2015, 20:56

Utvivlsomt. Indtil man begynder at tænke det kunne være fedt at monitorere med noget reverb og andet fra computeren og så må man leve med dens latency.
Uanset hvad, så er det værd at vide så man kender sine begrænsninger.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."
MTstudiet
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 25. apr 2015, 13:48

Tak for jeres svar, har bare stadig en dårlig mave fornemelse af den chain der bliver lavet, altså med de 4 AI3 og så ligtbridgen, selvom jeg holder mig indenfor den rigtige db, er jeg bare bange for at denne conversion stinker. Hvis det bliver sat mod en 8 kanals interface (fx focusrite Saffire) kan jeg vel langt fra få samme kvalitet, og plus det er billgere.
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 26. apr 2015, 10:05

Apogees tidligere konvertere, lyder stinkende godt og du kan finde dem brugt for tiden. Måske presse folk lidt i pris og finde et par stykker af dem?
Deaktiveret
Brugeravatar
vilddyr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Kbh N

Indlæg Skrevet: 26. apr 2015, 22:20

Når man kan få en Antelope Orion Thunderbolt med 32 analoge I/O og top kvalitets convertere og masser af muligheder for routing osv., for 18.000-19.000 inkl moms, så forstår jeg ikke man gider at overveje andre alternativer...
Brugeravatar
nuclues
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: frederiksberg

Indlæg Skrevet: 26. apr 2015, 23:59

Alesis hd 24 med E2 upgrade kommer nogen gange op på Ebay til 5-6 . Men det er jo så kun 24 in/out- tilgengæld er maskinerne mere stabile, end mange computere. Nogle laver opamp upgrades af deres Behringer og det rammer vel egentlig budgettet tættere. Ved ikke om det kun er opamps'ne de modder, eller det også lytterne i dem og så er der vist noget med at folk bypasser behringernes preamps, da det vist er dem der lyder fesne,, Prøv evt en Googler på emnet

mvh Nick
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Tilbage til "Computer & Software"