Hvilket brugt lydkort til under 1000 kr.?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Hvilket brugt lydkort til under 1000 kr.?

Indlæg af Buddy76 »

Jeg skal have skiftet mit M-audio fw1814 ud. For det første understøttes det ikke mere af yosemite (det kan bruges, men M-audios egen software duer ikke længere) og for det andet har jeg egentlig aldrig været helt tilfreds med den lyd der kommer igennem (bruger ikke andet end lydkortet). Jeg bruger mest lydkortet til indspilning af max et par spor ad gangen - kan nærmest ikke huske hvornår jeg sidst har haft brug for flere spor på samme tid). Men da jeg ind imellem indspiller med nogle af eleverne på skolen hvor jeg arbejder, kan jeg godt lide at have to udgange til hovedtelefoner.

Med mit meget skrabede budget til dette indkøb har jeg kigget rundt efter brugte lydkort. Noget af det som virker interessant (og som understøttes af OS X Yosemite) har været:

Apogee Duet firewire - den første udgave. Har desværre ikke MIDI, men mit el-klaver kan bruges via usb. Fordelen skulle være gode preamps og gode convertere, det er meget mobilt, ser godt ud. Ulempen er at det ikke har to hovedtelefon-udgange - men vil man kunne splitte den enkelte udgang med udmærket resultat?

TC Konnekt Live - også et ældre lydkort. Fordele er at der ikke er noget break-out kabel. Har masser af indgange og udgange - kan vist nok også bruges som stand-alone mixer til små setups. Kan dette lydkort stadig være med - er der nogle herinde der stadig bruger det?

Er der nogle andre oplagte bud - måske et mærke som jeg ikke vidste kunne måle sig med disse - stadig i samme prislejde. Er man kommet så langt i udviklingen at man får mere ud af et helt nyt lydkort?

Mvh.
Søren

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Jeg ville gå efter et Apogee duet,det er nok noget af det bedste i den prisklasse lydmæssigt...jeg har for nylig set dem gå på dba for under 1000 kr,men at smide et par ekstra hundrede er også pengene værd.Hvis man ikke skal bruge flere ud/ind er det et super kort og du kan sagtens forbinde en f.eks headphoneamp til hovedtelefon udgangen uden problemer :-)

Nyt svar