Bedste guitar virtual instrument?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Søgaard
Medlem
Indlæg: 111

Bedste guitar virtual instrument?

Indlæg af Søgaard »

Er det muligt at få en guitarlyd som i de 2 tracks nedenunder, uden at skulle indspille en rigtig guitar? Med andre ord, er denne lyd opnåelig med et virtual guitar instrument? Og i så fald hvilken?

Ben Saunders - Turn Back Time (Lukas Bootleg) - YouTube
Alesso - Heroes (we could be) ft. Tove Lo - YouTube

Tak for hjælpen!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg skal lige holde øje med denne her, for der var et helt nyt plug der faktisk kan spille selv, men aner ikke i hvilken tråd det var..

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg tror ikke det er ægte guitar, hverken plucks eller "rock guitaren".

Plucks er nok en synth med en guitar patch og en masse rumklang og delay.
Rockguitaren er sikker også en synth patch, eventuelt kørt igennem NI Guitar Rig

Det kan sagtens laves uden guitar.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Ja, jeg synes heller ikke det lyder som guitar i de to eksempler. Snarere en keyboard patch i Omnisphere, måske kørt gnm Guitar Rig bagefter. Tonen og den måde eksemplerne bliver spillet på, herunder bends, lyder mere som en keyboard spiller der prøver at imitere guitar.

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Jeg lytter med hér. Bruger selv Realguitar og Realstrat i mangel af bedre. Men kommer end ikke i nærheden af de 2 eksempler.
Roland Saint - creating grandiose pop music

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Realguitar + Guitar Rig = Lyden i #2 link

Medlemsavatar
Søgaard
Medlem
Indlæg: 111

Indlæg af Søgaard »

Really? Vil du evt. prøve at lave et eksempel? Har hverken Realguitar eller Guitar Rig. Er Guitar Rig det "samme" som Waves GTR?

Det er guitarlyden i Alesso sangen jeg er mest interesseret i. Både akkorderne og riffet. Kan du lave noget lignende i Realguitar?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg har ikke real guitars installeret pt. Og er syg, men giv mig en uges tid, så skal jeg nok bikse noget sammen når jeg har tid og energi :-)

Medlemsavatar
Rolf Hansen
Forum Donator
Indlæg: 232
Sted: Vordingborg

Indlæg af Rolf Hansen »

Der er jo altid Virutal Guitarist (hvis du kan få det til at virke). Det er mere eller mindre loop-baseret, men har de mest almindelige mønstre både til akoustisk og elektrisk spade. Alternativt kan du jo søge nogen, som kan smide dig et par tracks :-)

Rolf Hansen

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Electri6ity

Nyt svar