Cracks

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.

Bruger du cracket software

Ja, det meste af min plugin pakke er baseret på cracks
22
18%
Man har da lige et par cracks fra en ven
44
37%
Nej, Det er ulovligt og jeg afskyr brugen af ulovligt software
53
45%

Afgivne stemmer: 119
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg

Indlæg Skrevet: 26. aug 2007, 17:23

Daugbronxx skrev:Men hvorfor bruge cracket software, hvis man allerede ejer det. Hvorfor så ikke bare originalen?

Der kan være flere grunde, her kan jeg nævne et par stykker.. Man slipper for Dongles, eller som også beskrevet tidligere, kan det i nogle tilfælde køre mere stabilt (oplevede jeg selv da jeg havde Gold Bundle af Waves til mit TDM system i tidernes morgen).
Brugeravatar
Doc Noiz
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg Skrevet: 26. aug 2007, 17:48

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har forsøgt at loade Cubase SL3 + Halion 3 på min bærbare, for så at få at vide at den ikke kan finde licensen til enten det ene eller det andet og derfor ikke kan loade programmet. Så måtte jeg hive dongles ud af min hub og prøve igen - nogen gange måtte jeg genstarte windows. Tror det var fordi mine dongles ikke fik nok strøm eller noget i den retning i hubben, da jeg også havde tilsluttet en ekstern harddisk, mus og tastatur eller sådan noget lignende. Der bandede jeg det fandme nogen gange langt væk, at jeg havde købt det originalt, når jeg sikkert ikke ville have haft de problemer med et crack. Jeg valgte dog at investere i en stationær computer med masser af usb-indgange, og nu har jeg ingen problemer. (Selvfølgelig også fordi jeg havde brug for flere hestekræfter under motorhjelmen) :) - Jeg troede ikke man måtte bruge cracks selvom man ejede licensen, troede det var lidt ligesom at bryde kopisikringen på en cd?
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~
Brugeravatar
Martin Frederiksen
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Odense

Indlæg Skrevet: 26. aug 2007, 18:04

Doc Noiz skrev:Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har forsøgt at loade Cubase SL3 + Halion 3 på min bærbare, for så at få at vide at den ikke kan finde licensen til enten det ene eller det andet og derfor ikke kan loade programmet. Så måtte jeg hive dongles ud af min hub og prøve igen - nogen gange måtte jeg genstarte windows. Tror det var fordi mine dongles ikke fik nok strøm eller noget i den retning i hubben, da jeg også havde tilsluttet en ekstern harddisk, mus og tastatur eller sådan noget lignende. Der bandede jeg det fandme nogen gange langt væk, at jeg havde købt det originalt, når jeg sikkert ikke ville have haft de problemer med et crack. Jeg valgte dog at investere i en stationær computer med masser af usb-indgange, og nu har jeg ingen problemer. (Selvfølgelig også fordi jeg havde brug for flere hestekræfter under motorhjelmen) :) - Jeg troede ikke man måtte bruge cracks selvom man ejede licensen, troede det var lidt ligesom at bryde kopisikringen på en cd?

Selve softwaren er standard, og det er den som følger med i alle pakkerne. Det er selve donglen/licensen som reelt giver dig lov til at bruge programmet. Og så er det lige meget om du har installeret fra cd, eller fra en virtuel cd på computeren som de fleste ting kommer på.

Forskellen er så bare at H2o Har været inde og rode i koderne på programmet (Eller hvad det nu hedder) For at bryde de her sikkerheds ting som cubase nu engang har. Og det har ihvertfald givet virkningen i cubase at det nu køre stabilt hos mig, hvilket det slet ikke gjorde med originalen :)
Venlig hilsen
Martin Almind // Producer & Sangskriver
https://www.facebook.com/MartinAlmindMusic
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg

Indlæg Skrevet: 26. aug 2007, 18:46

Må så lige lufte en ting i det her Crack miljø....

Når man nu skal erhverve sig en crack version af et givent software, som man måske ejer licensen til eller ej, hvor får man så fat i det fra ?

Hvis man nu tænker at man henter det igennem P2P, så er man jo faktisk med til at sprede et crack, og det er vel ulovligt ? Selvom man ejer licensen til at bruge programmet.
Brugeravatar
Martin Frederiksen
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 26. aug 2007, 19:17

Nu vil jeg ikke opfordre, eller ligefrem gør det nemt for nogen. Så derfor siger jeg intet konkret

Men de sjælne gange jeg har haft brug for det, forgår det ikke via p2p, Jeg får det via en server. Så dvs der er ikke nogen deling fra min side af. :)
Venlig hilsen
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 26. aug 2007, 19:47

Personligt syntes jeg det er moralsk forkert at bruge cracks, når man har originalen. Det er og bliver et
skråplan at komme ind på.

Hvis man har problemer med original software, så burde der findes løsninger på problemerne. Hvis de ikke findes,
så burde løsningerne kunne fremstilles.

Min SX3 (inkl. dongle), har køre 100% smerte frit i flere år nu. Nok den mest stabile Cubase installation jeg har.
Cubase4 er noget værre, den har børne sygedomme. Men det fleste stabilitet problemer bliver løst med Cubase v4.1 updaten,
som kommer i 4 kvartal 2007.

SLL
Brugeravatar
Martin Frederiksen
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 27. aug 2007, 10:42

SLL. Men det er ikke ulovligt, så længe du har licensen. Og det er jo det lovmæsige som tydeligt gælder i denne debat :)
Venlig hilsen
Brugeravatar
Kenneth
Executive Producer
Executive Producer
Sted: På landet :S

Indlæg Skrevet: 27. aug 2007, 13:23

SLL skrev:Hvis man har problemer med original software, så burde der findes løsninger på problemerne. Hvis de ikke findes,

SLL

ja alle problemer burde kunne løses.. men tænd for nyhedene en gang.. sådan er verden bare ikke..

og at dit SX kører problemfrit betyder jo ik at det gør for alle andre..

ud over det er der påstanden om at SX kører op til 40% hurtigere med crack i stedet for dongle..

hvis jeg havde lyst til at brænde min bil ned ville det da være snotdumt.. men det er min så heldigvis må jeg selv bestemme.. din moral bestemmer ikke over mine ting :p

men bortset fra det er jeg faktisk ikke 100 på at cracks er lovlige.. så vidt jeg ved er det forbudt at decompile og ændre koden i det meste copyrighted software... og for at lave et crack skal man højst sandsynligt decompile softwaren.. og cracket ændrer højst sandsynligt på kodningen.. og hvis det er ulovligt at lave er det sikkert også ulovligt at bruge...

ud over det syntes jeg stadig at man burde måtte gøre hvad man vil med sine egne ting... fx. nørder jeg meget WoW.. der kan man blive bannet for at lade en anden spille på din account.. spillet er dit når du har købt det, men dine characters ligger på ders server og er derfor deres og det er kun egeren af accounten der har ret til at bruge dem.. i sidste ende bare for at de kan gøre det ulovligt at sælge dine characters (du må godt sælge din account, du skal bare slette alle characters først).. hvor lamt er det ik... i sidste ende ligegyldigt for mig, bare pænt åndsvagt at man på den måde risikere at blive banned fordi man sidder og spiller hos en ven..

men WoW kan ikke crackes, så undskyld mit sidespring..
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg Skrevet: 27. aug 2007, 15:04

Holger skrev:Næh, æv
:banan:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Brugeravatar
BlueSwan
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Helsinge

Indlæg Skrevet: 27. aug 2007, 15:59

Martin Frederiksen skrev:SLL. Men det er ikke ulovligt, så længe du har licensen. Og det er jo det lovmæsige som tydeligt gælder i denne debat :)

Jeg tror faktisk rent principielt ikke at det er lovligt, men det afhænger selvfølgelig af den aftale klikker "I agree" ved - altså kan det afhænge af det pågældende stykke software.

Men lovligt eller ej, så mener jeg det er moralsk uproblematisk at bruge cracket software, hvis man HAR betalt for licensen.
Brugeravatar
Rahbek78
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg Skrevet: 27. aug 2007, 18:51

Warp69 skrev:
BlueSwan skrev:Hvis efterspørgslen er tilstrækkelig elastisk kan et firma ganske rigtigt i en del tilfælde øge profitten ved at sætte prisen ned. Dette er dog overhovedet ikke relateret til pirateri. Hvis efterspørgslen virkelig var så elastisk ville eksempelvis IK Multimedia kunne sætte prisen ned allerede nu og ende op med at tjene flere penge.

Hvis vi forudsætter at pirateriet helt forsvinder og derudaf leder at efterspørgslen stiger voldsomt, har dette ikke umiddelbart noget med elasticiteten at gøre. Den umiddelbare virkning vil være at IK Multimedia bare tjener flere penge, og måske endda kan tillade sig at sætte prisen op.

Den eneste måde hvorpå argumentet kan siges at have gyldighed er hvis markedet bliver så meget større at masser af andre aktører melder sig på markedet for at få del i kagen. I en sådan situation kan priskrige forekomme, der vil presse prisen ned. Der er imidlertid en hel del forudsætninger der skal være til stede for at dette bliver sandt. Og paradoksalt nok vil en sådan situation gøre livet surere for de etablererede mærker.

Så den holder ikke.

Jeg udviklede CSR fra IK Multimedia - jeg tog de afgørende beslutninger vedr. brug af dongle, prissættelse mv og jeg gentager gerne - "Hvis IK Multimedia kunne estimere med flere købere, vil prisen for CSR være lavere - for at maksimere omsætning. Prisen vil nok ikke være 50% af nuværende pris, eftersom pris kan indikere kvalitets niveau."

Jeg sælger TV + diverse til dagligt.

SAMSUNG har udtalt: Vi sætter prisen efter hvad markedet kan bære (Ikke udtalt: Men vi sætter ikke prisen efter hvad vores TV reelt skulle koste). Vi har ca. 35% markeds-andel, og efterhånden et rigtig godt "brand".

Så dette er også bare indikation på hvad vej det kan gå.
M. Pedersen

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 06:38

jakes skrev:
M. Pedersen skrev:Ofte er de cracks jo faktisk mere stabile end hardwaren, der følger med.

Siger hvem ???

Siger min erfaring. Syncrosoft donglen er jo f.eks til at græde snot over. Du er af anden erfaring, kan jeg regne ud?? Del.
Brugeravatar
nickkbh
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 09:25

Hmmm,jeg har haft Nuendo siden vers 2,og der har sgu aldrig været noget med den dongle.
Det har sgu bare kørt.Osse på windows.
Jeg har 4 dongles der sidder på deres egen usb hub.uden slinger i valsen.Der er vitterligt aldrig problemer.
Jeg synes at det med at dongles skulle være noget lort efterhånden er en fortærsket undskyldning.
Brugeravatar
mica
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: København

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 11:17

SÅ KØR DOG SONAR 6 MENNESKER.. og slip for alt det dongle-crap.. :)
sorry.. måtte bare ud..
Macbook Pro i7, Hackintosh i7, UAD Apollo Duo, Heritage Audio 1073/500, IGS ONE LA, 2 x A-Designs P-1, DIY COLOUR-500, SSL VHD Quad Pre, DIY C12, 2 x DIY U87, DIY U47, DIY U67, 3 x MD421-N, Genelec 6010B, Genelec 5040B, Focal CMS 50, Logic Pro X

BLOG: SOUNDZ
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 12:27

Kenneth skrev:
SLL skrev:Hvis man har problemer med original software, så burde der findes løsninger på problemerne. Hvis de ikke findes,

SLL

ud over det er der påstanden om at SX kører op til 40% hurtigere med crack i stedet for dongle..

Det er i hvert fal en gang p*s :lol: (læs: det kan på ingen måde lade sig gøre)
Brugeravatar
Michael
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vestsjælland

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 13:52

nickkbh skrev:Jeg synes at det med at dongles skulle være noget lort efterhånden er en fortærsket undskyldning.

Hvis det er for at køre crack, så ja.
Men hvis man er oppe på 4 dongles, og også gerne vil ha' en printer, scanner, og samtidig trådløst tastatur og mus,
begynder det at blive bøvlet.
I have no solution, but I do admire your problem.

[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]
Brugeravatar
ProduktionSekvens
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 17:43

Michael skrev:
nickkbh skrev:Jeg synes at det med at dongles skulle være noget lort efterhånden er en fortærsket undskyldning.

Hvis det er for at køre crack, så ja.
Men hvis man er oppe på 4 dongles, og også gerne vil ha' en printer, scanner, og samtidig trådløst tastatur og mus,
begynder det at blive bøvlet.

I hear you...jeg er på udkig efter noget bluetooth mus og tastatur så jeg i det mindste kan sparer 2 usb.
"Once You Know What The Knobs Are Doing, Which Way Do You Turn Them" by David Gibson
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 18:39

man kan jo også bare købe en usb-hub
skriver noder
Brugeravatar
ProduktionSekvens
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 19:02

Jeg har et apple keyb. med 2 usb og en anden på 4. Problemet bliver jo når man skal sætte usb 2 på, hvilket ikke køre sikkert i gennem en hub med andre usb1ere. Så skal man tage usb hubben ud og dit og dat.

Jeg har nu skiftet mit usb CME UF8 ud med midi kabel, og leder stadig efter noget billigt bluetooth tast. og mus. Nu er der 3 porte som jeg ikke skal bruge, det er en lettelse.

Nu er jeg nede på 5 usb:

Behringer BCF usb 1
Behringer BCR usb 1
Yellowtools usb1
Logic Xkey usb1
Halion Symph. usb1

Hvis jeg kunne lave et system hvor jeg satte Behringer BCF og BCR og CME UF8 via midi og ikke USB, så vil jeg blive tilfreds, men hvordan, da det eneste jeg har er TC konnekt 8 midi ind og out. Kan det lade sig gøre. :?:
"Once You Know What The Knobs Are Doing, Which Way Do You Turn Them" by David Gibson
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 20:03

Kan du ikke bare køre MIDI thru, på noget af det?
Brugeravatar
ProduktionSekvens
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 20:21

Kan du ikke bare køre MIDI thru, på noget af det?

Når du mener midi thru, hvad betyder det så. Hvis du har et forslag vil jeg gerne høre det.

På Cme UF8, er der kun en midi out

På behringer bcf og bcr er der midi in, out og midi thru.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 20:29

Det er nok nemmere at læse lidt her bla. og andre steder på nettet.
http://en.wikipedia.org/wiki/MIDI-THRU
Brugeravatar
ProduktionSekvens
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. aug 2007, 20:33

Ok, men jeg tror jeg har fundet en løsning på det skal bare finde den her brugt og billig

http://www.m-audio.com/products/en_us/M ... -main.html

Tilbage til "Computer & Software"