Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det meste I skriver er egentlig forkert postet ;-)

Tråden handlede oprindeligt om opdateringer til nye versioner og dertilhørende plugin-nyheder,
ikke hvad der var af vouchers, hvad der var klogest at købe på bestemte tidspunkter af året.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har modtaget en 25$ voucher, jeg tror den gælder for alle. Koden er WISHBOOK.
Den kan ikke bruges på følgende plugins:
Brigade Chorus Pedal
elysia• mpressor
ENGL® E765 Retro Tube
Little Labs® IBP Phase Alignment Tool
Tonelux® Tilt EQ
Brainworx bx_saturator V2
Brainworx bx_refinement
Brainworx bx_subsynth
ENGL® E646 VS Limited Edition
Maag EQ4® EQ
AMS RMX16 Expanded Digital Reverb
Antares Auto-Tune Realtime

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Har modtaget en 25$ voucher, jeg tror den gælder for alle. Koden er WISHBOOK.
Den kan ikke bruges på følgende plugins:
Brigade Chorus Pedal
elysia• mpressor
ENGL® E765 Retro Tube
Little Labs® IBP Phase Alignment Tool
Tonelux® Tilt EQ
Brainworx bx_saturator V2
Brainworx bx_refinement
Brainworx bx_subsynth
ENGL® E646 VS Limited Edition
Maag EQ4® EQ
AMS RMX16 Expanded Digital Reverb
Antares Auto-Tune Realtime
På tide der kom lidt skred i sagerne :-)

Snuppede Cooper-delay, som egentligt var det sidste jeg gad af deres ting, 50 øvro, stadig ikke et godt tilbud, men lige akkurat rimeligt, så haps :)

Umiddelbart efter kom så endu en 25 øvro voucher som tak :-) den var individuel, og ku bruges på Brainworx bx_saturator V2 som endte i 34 øvro

Har aldrig købt et distortion-plug, så slap lige min GAS fri et øjeblik :) (har haft kik på den tidligere)

EDIT: til sidst dukkede endu en takke-voucher op, virker lidt desperat, "festen er slut"-agtigt, hvilket den nok også er, for mig om ikke andet, ikke mere der frister,...

Kan desværre ikke give min voucher videre da den er personlig
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Ligner at SSL G Comp var blevet sat yderligere ned, så med 25 jule-voucher + 50 euro voucher fra Apollo køb, endte den på 75 euro. Har også fået en 25 euro voucher efter det, men ved ikke om der umiddelbart er flere "must-have" plugins jeg mangler. Deres Roland chorus virker dog ret fræk :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

KristianNielsen skrev:Ligner at SSL G Comp var blevet sat yderligere ned, så med 25 jule-voucher + 50 euro voucher fra Apollo køb, endte den på 75 euro. Har også fået en 25 euro voucher efter det, men ved ikke om der umiddelbart er flere "must-have" plugins jeg mangler. Deres Roland chorus virker dog ret fræk :)
Du kunne også have investeret i Duende SSl bussen.....? til 35$

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Den var også væsentligt billigere hos Waves (tror det var 25$ or so), men vil gerne have så mange plugins hen på mine Satellites/Apollo for at spare på CPU...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

KristianNielsen skrev:men ved ikke om der umiddelbart er flere "must-have" plugins jeg mangler. Deres Roland chorus virker dog ret fræk :)
Har det helt modsat dig, syntes cpu i en moderne pc er tilstrækkelig, og næste gang upper jeg fra 4 til 10 kerner, samtidig er jeg ikke imponeret over uad-cpu'ernes evne til at drive deres egen plugs. En del af os betragter det som et døende concept, og hardware-bindingen som ubeskrivelig ufed, each one teach one :-)

Derfor skal man nøjes med kun at købe det hos UAD som er absolut unikt, og nærmest ikke KAN fås andet steds IMHO

Lige netop den Roland Chorus du har kik på nærmer sig dog dette, derudover BX20, Galaxy, Cooper-delay, og et begrænset antal af andre

Det meste af sortimentet findes der heldigvis alternativer til, selv deres plates,...

910 fra Eventide findes f.eks. identisk, dog med ekstra stereo mode, og uden hardware-binding hos Eventide selv,..
/Dub

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

DUBTEMPLE skrev:Har det helt modsat dig, syntes cpu i en moderne pc er tilstrækkelig, og næste gang upper jeg fra 4 til 10 kerner, samtidig er jeg ikke imponeret over uad-cpu'ernes evne til at drive deres egen plugs. En del af os betragter det som et døende concept, og hardware-bindingen som ubeskrivelig ufed, each one teach one :-)
Det kommer jo meget an på hvordan man bruger konceptet. For mig er det faktum at du kan tracke med plugins i optagefasen uden noget hørbar latency den store gamechanger for mig. Det ville du ikke kunne gøre uden hørbar latency med et normalt lydkort, ligegyldigt hvor mange kerner du så end smed ind i din computer.
Hvis du udelukkende bruger plugins til at mixe med er det jo så en anden sag :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Selvom jeg har en forholdsvis hurtig computer (på trods af det kun er en quad-core), så begynder den alligevel at brokke sig når jeg nærmer mig de 70 spor + 25 busses, med en del processering (specielt fordi mange af sporene er instrument-spor frem for audio spor), og så er det immervæk nemmere at købe en ekstra satellite, end det er at købe ny computer.

Ift hardware binding, er det af samme årsag jeg har købt et Apollo - netop så jeg stadig kan bruge deres plugins (om end i mindre omfang end derhjemme), hvis jeg skal producere ude af huset.

Kan i hvert fald konstatere at min computer kører langt mere smooth efter jeg har købt UAD-processor kraft, end før - og jeg får udslet af at skulle lave 1000 workarounds for at spare på CPU'en, så betaler gerne lidt ekstra for ikke at blive forstyrret i et eventuelt flow :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hehe, I har måske en pointe der, og nej, jeg tracker ikke noget videre længere, mest mix :-)

Den latency må være ekstrem lav i UAD, på mine HDSP kort fra RME kan der ofte arbejdes i 1.5 eller 3 mS

Men indrømmet, selv den mindste delay er træls, hvis det er noget percussivt især
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg optager intet - mit liv er bare for kort til hele tiden at skulle fryse spor :-P

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg smider en Neve 1073 preamp eller en forstærkeremulering + en LA2A + måske en tape emulering på mit input og kan stadig tracke uden nogen hørbar latency (UAD siger vist at det ligger på ca 2 ms). Der er vinderen for mig :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kristian, den gamle Roland pakke, dvs. Brigade Chorus (tidligere CE-1), Galaxy Tape Echo (tidligere Space Echo) og Studio D Chorus (tidligere Dimension D) er stadig rigtig fede, selvom de er...... ja nok 9-10 år gamle. De har fået nyt skin og navn, vist fordi at Roland/Boss licensen udløb, eller noget i den stil. De to chorus'er er go to plugins for mig. De sluger ikke noget DSP iforhold til nyere plugins, så hvis du har brug for en af dem en gang imellem burde der være DSP til det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nemlig, UAD's Galaxy, skulle f.eks. være lidt bedre til at blive kørt i mætning, og selv-oscillering, end dens konkurrenter, (som så måske er bedre til noget andet),...

Nok så væsentligt da mange bruger denne effekt
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg glemte nok lige at skrive, at hvis man leder efter de specifikke effekter, så findes der efterhånden native udgaver, fra andre firmaer. Jeg har ikke prøvet dem, udover Soundtoys MicroShift, som i mine ører ikke rigtigt kan sammenlignes med Studio D, da de lyder for forskelligt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

BX20 ig Cooper er unikke, Galaxy er en space echo, ud af mange, som alle er meget forskellige

910 og Brainworx tingene, osv, fås identiske, andre steder
/Dub

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Graceville skrev:Det meste I skriver er egentlig forkert postet ;-)

Tråden handlede oprindeligt om opdateringer til nye versioner og dertilhørende plugin-nyheder,
ikke hvad der var af vouchers, hvad der var klogest at købe på bestemte tidspunkter af året.
Jeg synes også godt man kunne flytte generel UAD snak til sin egen tråd, så denne her overordnet handler om nyheder ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ok, det er taget til efterretning. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Div. diskussioner om plugins osv. kan fortsætte her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=75293

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev:Ok, det er taget til efterretning. :)
.. altså, som udgangspunkt :D. Det er jo trods alt stadigvæk ganske relevant at diskutere om et nyt plug er skidt eller kanel ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja klart. Men det kan for mig sagtens foregå ovre i den anden tråd for fremtiden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, enten tager man de små sko på generelt, eller også lader man tråden beholde den synergi en mere løs moderering giver :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Version 9.5 er kommet. En ren Unison-opdatering denne gang. En ny version af Helios 69 EQ'en. Jeg var glad for den gamle. Normalpris for den er 300$, alle der har den gamle får en opgraderingspris på 200$, og i denne måned en ekstra 100$ rabatkode specifikt til helios opgradering, altså mulighed for at opgradere for 100$.
Derudover en Flanger og en Friedman amp, begge lavet af Brainworx.
https://www.uaudio.com/uad/downloads

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Min Helios voucher er kun på 50 euro - sataner! :-P

Udover det, tror jeg at jeg springer denne version over :)

Nyt svar