Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Re: UAD / Apollo Update tråden

Indlæg af Højhus »

Bum - ny update

http://www.uaudio.com/blog/apollo-expanded-namm-2015

Det største for mig er uden tvivl (inden jeg har hentet den) Autotyne live da jeg ofte bruger maskinen live.

Stadig ikke fri fuld patch, men alt muligt andet der helt sikkert skal tjekkes ud.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

´Stadig ikke fri fuld patch´ .....Øh havde du regnet med alle plugs blev gratis eller mig der misforstår? :)

Husk alle de trails du har kørt i 14 dages gratis periode resettes ved updates eller hvis du køber andre plugins i shoppen.
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Jeg har en apollo 16 - hvor jeg bare gerne vil patche alle 16 ind og udgange 1-1 så jeg kan bruge alle kanaler til inserts ;)

Plug ins er fint - jeg har dem jeg bruger - dog skal autotune live lige tilføjes.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Hej, jeg har købt mig en Apollo Twin og der fulgte nogle legacy versioner med af forskellige plug-ins bl.a. af 1176'eren og La2a'eren som jeg er blevet glad for især på de vokaler jeg roder med... spørgsmålet er så, hvad går jeg glip af ved ikke at have de fulde versioner? jeg ved det er noget med den distortion og forvrægning af lyden der sker når man presser dem, men er det pengene værd at opgradere bare for det? Jeg har nogle Slate Digital plug-ins der også sku gi den "analog" lyd så kan jeg nøjes med det? Nogle der har sammenlignet Legacy med den fulde version? Jeg tænker også i forhold til processor kraft, man kan jo bruge flere plugins af gangen hvis man bruger Legacy istedet for de fulde versioner.

Jeg takker på forhånd.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Om du kan nøjes med noget er 110% op til dig selv. :) Prøv demoerne når du har råd til at opgradere. Du kan på få tidspunkter om året være heldige at kunne opgradere for så lavt som 25$, når nu du har legacy udgaverne. UA sender relativt tit 25-50$ vouchers ud. Mit råd er at lade være med at bruge dem indtil de er meget tæt på at udløbe, da de kan finde på at give dig endnu en voucher som du så kan bruge sammen med den første voucher og derved få deres plugins til væsentlig lavere pris.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Jeg havde en rabat kode på 50 $ men den udløb selvfølgelig et par dage inden udsalget... Men du har ret, de er rimelig gavmilde med dem, så det kan da godt være jeg bare skal vente til den dag kommer :) Jeg er tilfreds med det jeg har nu og det jeg kan med dem, det er bare du ved mere vil have mere og de sælger dem jo som om man ikke kan leve uden, så ville bare høre om dem der bruger dem fortryder købet og sagtens kunne nøjes med legacy versionerne eller om de fortryder de ikke havde købt dem noget før :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Eneste "Legacy" plugin jeg stadig bruger er de gamle Pultecs. Jeg har dog heller aldrig brugt 1176, LA2A og Fairchild legacy, hvorimod jeg har brugt Pultecs'ne siden jeg købte mit første UAD-1 kort i 2006.

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Nu ligger V8 klar med Daisy chain osv. Synes jeg læste et sted at man får et gratis distortin plugin.

http://www.uaudio.com/support/uad/80.html
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

Lidt bittert det er thunderbolt only.. Ingen Firewire update.. endnu..

/M
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Arg… og hvor er Autotune… den har jeg eddermama ventet på til live optagelser.
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Default avatar
pksh
Medlem
Indlæg: 489

Indlæg af pksh »

Håber virkelig at Console 2.0 kommer til Firewire.

Jeg vil helst ikke skille mig af med min gamle Mac Pro :(

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

kalen skrev:Hej, jeg har købt mig en Apollo Twin og der fulgte nogle legacy versioner med af forskellige plug-ins bl.a. af 1176'eren og La2a'eren som jeg er blevet glad for især på de vokaler jeg roder med... spørgsmålet er så, hvad går jeg glip af ved ikke at have de fulde versioner? jeg ved det er noget med den distortion og forvrægning af lyden der sker når man presser dem, men er det pengene værd at opgradere bare for det? Jeg har nogle Slate Digital plug-ins der også sku gi den "analog" lyd så kan jeg nøjes med det? Nogle der har sammenlignet Legacy med den fulde version? Jeg tænker også i forhold til processor kraft, man kan jo bruge flere plugins af gangen hvis man bruger Legacy istedet for de fulde versioner.

Jeg takker på forhånd.
Hey Kalen

Jeg har testet legacy versionerne af 1176 og LA-2A mod Collection versionerne... desuden har jeg 2 hardware 1176 re-issue apparater som jeg også har sammenlignet med.

Lad mig sige det på den her måde... efter at have testet i meget kort tid, hentede jeg mit kreditkort og spenderede 2 x $99,- på Collection versionerne... de lyder intet mindre end fantastiske :-D

Og jo, de bruger mere DSP end legacy versionerne.

Mvh.
Mike
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

pksh skrev:Håber virkelig at Console 2.0 kommer til Firewire.

Jeg vil helst ikke skille mig af med min gamle Mac Pro :(
Jeg tror sgu det er den vej vinden blæser med thunderbolt.. Går igang med at upgrade min PC til thunderbolt så småt tror jeg.. Firewire dør vel snart.. UAD har sagt firewire support kommer til efteråret, men lur mig om det ikke bliver sidste gang de gider det..

..og så er der jo desværre den hage at der ikke er thunderbolt drivers til PC, så det er jo bare et stort "F**K jer PC users" fra UAD!
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Default avatar
pksh
Medlem
Indlæg: 489

Indlæg af pksh »

mica skrev:
pksh skrev:Håber virkelig at Console 2.0 kommer til Firewire.

Jeg vil helst ikke skille mig af med min gamle Mac Pro :(
Jeg tror sgu det er den vej vinden blæser med thunderbolt.. Går igang med at upgrade min PC til thunderbolt så småt tror jeg.. Firewire dør vel snart.. UAD har sagt firewire support kommer til efteråret, men lur mig om det ikke bliver sidste gang de gider det..

..og så er der jo desværre den hage at der ikke er thunderbolt drivers til PC, så det er jo bare et stort "F**K jer PC users" fra UAD!
Ja, det kan sagtens være :(

Problemet for os gamle Mac ejere er, så vidt jeg har forstået på det hele, at vi aldrig nogensinde kommer til at kunne understøtte Thunderbolt, pga. bundkortet skal have en eller anden form for kompatibilitet - men måske nogle kloge hoveder engang finder ud af at emulere det på selve PCIe, kortet... jeg krydser fingrer!

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Jeg kan sgu ikke helt greje hvorfor mine DSP kræfter fra mit UAD2 Satellite Thunderbolt ikke kan overfører DSP til min Apollo TWIN Solo. Det er møj irriterende ikke at kunne drive plugins i consol uden at lave overloads pga. for lidt DSP på Apollo TWIN. :?
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Default avatar
Slap af Frede
Medlem
Indlæg: 270
Sted: Aabybro

Indlæg af Slap af Frede »

jakes skrev:Jeg kan sgu ikke helt greje hvorfor mine DSP kræfter fra mit UAD2 Satellite Thunderbolt ikke kan overfører DSP til min Apollo TWIN Solo. Det er møj irriterende ikke at kunne drive plugins i consol uden at lave overloads pga. for lidt DSP på Apollo TWIN. :?
Ok, så du kan ikke cascade eller samle din DSP-kraft i Apollo Twin´en via Satellites? Kun via andre Apollos?

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Slap af Frede skrev:
jakes skrev:Jeg kan sgu ikke helt greje hvorfor mine DSP kræfter fra mit UAD2 Satellite Thunderbolt ikke kan overfører DSP til min Apollo TWIN Solo. Det er møj irriterende ikke at kunne drive plugins i consol uden at lave overloads pga. for lidt DSP på Apollo TWIN. :?
Ok, så du kan ikke cascade eller samle din DSP-kraft i Apollo Twin´en via Satellites? Kun via andre Apollos?
Som jeg har testet det ja - og det kostede mig så lige pænt mange kroner at få det på plads :evil:
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Jeg overvejer at købe et brugt Uad-2 Solo-kort og har lige et spm:

Er der nogen der ved om det er problematisk at overfører licenser osv mellem slutbrugere? Er der gebyrer osv?
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Højhus skrev:Stadig ikke fri fuld patch, men alt muligt andet der helt sikkert skal tjekkes ud.
.. kan vi ikke lige kludre den her sætning ud ;). Med "fuld fri patch" så mener du at man kan route alting til alting, ligesom på RME's mixer .. eller hvad? I så fald så betragter jeg også dette som et minimum før jeg overhovedet kunne overveje et skift ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Hippo skrev:
Højhus skrev:Stadig ikke fri fuld patch, men alt muligt andet der helt sikkert skal tjekkes ud.
.. kan vi ikke lige kludre den her sætning ud ;). Med "fuld fri patch" så mener du at man kan route alting til alting, ligesom på RME's mixer .. eller hvad? I så fald så betragter jeg også dette som et minimum før jeg overhovedet kunne overveje et skift ..
Ca - hvis bare jeg kan få lov til at route indgange direkte til udgange på alle 16 kanaler så bliver jeg sådan rigtig glad.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

jakobole skrev:Jeg overvejer at købe et brugt Uad-2 Solo-kort og har lige et spm:

Er der nogen der ved om det er problematisk at overfører licenser osv mellem slutbrugere? Er der gebyrer osv?
Jeg har prøvet det en enkelt gang med en herinde fra. Det fungerede helt fint, sælger tog fat i UA og fiksede det, det er muligt at du skal oprette en bruger derinde hvis ikke du har en i forvejen. De har en side hvor der står noget info om det.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Tak!
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

jakobole skrev:Jeg overvejer at købe et brugt Uad-2 Solo-kort og har lige et spm:

Er der nogen der ved om det er problematisk at overfører licenser osv mellem slutbrugere? Er der gebyrer osv?
Har selv lige købt et brugt kort, og det var intet problem (og gratis) at få overført licenserne - du skal bare lave en bruger på forhånd, så kan sælger overføre licenserne :)

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Super!
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Men er du da sindsyg en dårlig service de har hos UA :shock: :shock: Har skrevet 3 mails til dem inden for 3 uger og intet svar modtaget. :roll: :roll:

J.
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Nyt svar