Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Re: UAD / Apollo Update tråden

Indlæg af Graceville »

Lol. Så lige Brainworx søger udviklere. Ved ikke om det var noget for nogen her. Den der FM synth jeg har købt i App store som jeg stadig sidder og spiller på når jeg er på do, er lavet af en eller flere herinde, så noget tyder på det.

Glæder mig til at kigge nærmere på ampen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Den der FM synth jeg har købt i App store som jeg stadig sidder og spiller på når jeg er på do, er lavet af en eller flere herinde, så noget tyder på det.
Primal Audio FM4?
http://www.primal-audio.com/

Det er Andreas der har lavet den, sammen med en (eller flere?).
http://lydmaskinen.dk/memberlist.php?mo ... file&u=240

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeps
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Version 9.5.1 er kommet, der er tilføjet en simplificeret Neve Preamp.
https://www.uaudio.com/uad/downloads/
https://www.uaudio.com/uad-plugins/unis ... reamp.html

Der er rabat for dem der allerede har 1073'eren. Jeg tror jeg har fundet preampens eksistens-grundlag ved at kigge i instance charten. 1073 sluger 40,1%/37,6% (mono/stereo), preampen er 12,7%/21,7%. Så må man leve uden de ekstra trin der er modelleret i EQ'en.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Har ikke opdateret UAD software siden version 7.10 i September 2014. Jeg kører stadig 32 bit plugins, noget tid endnu. OS er dog Win7 64 bit.
Kommer nyeste version af UAD softwaren stadig med 32 bit plugins?
Spørgsmål stillet for et år siden, så tillader mig lige at bump'e, i håbet om at der stadig findes 32 bit UAD brugere herinde. Er igang med at downloade 9.5.1. Jeg er stadig på 7.1.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

At dømme på indholdet af zip filen er der også 32 bit plugins med. Jeg melder tilbage når jeg installerer på lørdag.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så fik jeg installeret.
Jeg ved godt jeg er ultra konservativ og imod al forandring osv., men jeg synes det er ret irriterende, at jeg ikke får lov at bestemme stien plugins skal installeres på. De er nu installeret på system-drevet, det ville jeg gerne være fri for.
Tilgengæld fattede Cubase selv at finde dem der hvor de er installeret, uden at jeg skulle søge manuelt.
Derudover også irriterende, at man ikke får information om, at man skal være koblet på internettet. Man får en fejlmelding på programmør-sprog som man kan tyde, og en log fil der heller ikke er behjælpelig. De kunne bare skrive at man skal være online.
Så er det tilgengæld fedt, at der er styr på licenser efterfølgende, så man ikke skal loade autorisations-filer efter installeren er kørt.


Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Har de nogensinde opdateret nogle af deres ældre plugins (udover at lave nyere versioner, og kalde de gamle "legacy"?). Bruger stadig nogle af deres gamle plugins, og er egentlig glad for dem, men de kunne sgu godt bruge nogle tweaks.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan ikke komme på andet end den første SSL buss comp, der først hed 4k, derudover DBX 160, som også havde et andet navn til at starte med. Men det var vist kun navn og GUI der blev opdateret på dem begge.
Og så RMX16 der fik en Expanded udgave..


Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Uden tvivl v10 af deres software; der er efterhånden plads til forbedringer ..

Men - måske kunne de også have en ny generation af DSP-chips at byde ind med. Og .. hvis de var helt tossede, lancerede de deres plugins native; sikkert med een eller anden custom dongle ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp


Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg mener det var der hvor consollen fik en stor overhaling bl.a.
Senest rettet af benjisan tirs 4. sep 2018 16:29, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

KristianNielsen skrev:Nogen som kan huske hvad der skete af upgrades fra v8 til v9 i sin tid?
Jeg tror bare 8.9 blev til 9.0 .. muuuligvis med en ny Apollo console, men det står ikke just som et funklende klart øjeblik i min hukommelse ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hippo skrev:men det står ikke just som et funklende klart øjeblik i min hukommelse ..
Ok, så har det nok heller ikke været så banebrydende :-P Må se hvad de disker op med... Synes stadig det kunne være cool hvis de gav deres ældre plugins lidt kærlighed, men ved ikke om det er utopi..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

VST3 ville være dejligt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg synes det eneste deres updates handler om er nye plug-ins og ingen nævneværdige forbedringer. Jeg bruger ikke UAD så meget mere, da jeg ofte er nødt til at lave hurtige bounce - og der er UAD bare ikke sagen.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

lader til at opdateringen kommer i dag - sgu spændende om der kommer noget af betydning :)


Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Noget 8p!

Mega interessant for mig :D

Men så skulle jeg købe en ny mac med thunderbolt 3.... $$$
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så 6 DSP'er nu... Fint nok, og godt at man bliver på samme type, så man stadig er bagud-kompatibel.
Jeg ved i praksis ikke om der ville være forskel på kode, hvis det skulle afvikles på Blackfin eller Tigersharc DSP'er istedet for "almindelige" Sharc dsp'er.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Det kunne være at priserne på nogle af de gamle modeller vil falde i pris. 8-)

Billeder:

Forside:
Billede


Bagsiden:
Billede
What?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Istedet for at destruere dem, synes jeg ihvertfald de skal skænke dem til danske barnløse mænd i kældre, helst 4 ad gangen.

Jeg køber gerne en brugt, men forventer ikke at prisen er specielt lavere, heller ikke nyprisen. Der er stadig masser som har thunderbolt 2 i computeren og tænker ikke det er thunderbolt 3 der afgør, om de nye X'ere er med nævneværdigt lavere latency, eller hvad der nu kunne være af fordele. Eneste forskel mellem en 8p og en X8p er 2 kerner mere og thunderbolt 3. Resten er same same. Efter hvad jeg umiddelbart kan læse og se ihvertfald.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Nyt svar