Virtuel mikrofon modellering fra Slate..

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Re: Virtuel mikrofon modellering fra Slate..

Indlæg af zakkwylde »

Endnu et plugin, der holder folk fra at få taget noget beslutninger..

Så meget biks og bøvl, for noget så simpelt. Shit der er mange, der kommer til at sejle rundt i det system, i stedet for at lave noget musik.

Lur' mig om ikke det lyder af hø, og at det ikke når de org. mics til sokkeholderne. Alt i mig skriger; HUMBUG. Det er fysik... Så de har valgt en mic med en kapsel, lad os sige en K67 kapsel(har ikke kunne finde info på det). Den skulle så kunne modelleres til at lyde som en M7 eller CK12, for ikke at snakke om alle de andre variabler. BULLSHIT. Men jeg er da åben for at blive glædeligt overrasket.

Når det lyder for godt til at være sandt....

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det fremtidige work flow:

Den emulerede sanger optages via den emulerede mikrofon. Ligeledes de emulerede instrumenter. Alt det der emulerer lige en tand for naturttro får så en tur igennem lidt pitch correction og noget nogle replacement samples. Så mixes det hele med emulerede plugs! Så laver man en master gennem den emulerede Holger med presettet: "Det spiller på dilleren". Og så er den i skabet. Et emuleret hit!

Medlemsavatar
Lei
Forum Donator
Indlæg: 935
Sted: 1610

Indlæg af Lei »

2 minutter og 41 sekunder: Første sammenligning lød markant forskelligt på min MBP.. sluk. Hvorfor faen slår han ikke bare mikrofonen op på at den lyder godt, og er meget alsidig istedet for sådan en gang gas? Det ligner et stort fedt selvmål eller en for tidlig aprilsnar herfra..

Derudover: enig med Jakob Jørgensen og Jon!
Producer, mixer og masteringdude

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Enig Emil.

Har i hørt filerne han har lagt op? De lyder altså slet ikke ens.

Havde egentlig et ok indtryk af Slate Digital, men jeg må sige at den her slags får deres credibility helt i bund hos mig. Får mig til at tænke at de er ligeglade, og bare vil tjene penge på GAS.

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

Skulle man endelig tage det alvorligt , vil jeg sige , hvorfor skal man købe en mic ? de kan jo få en mic til at lyde som en hvilken som helst anden.
Altså bør deres software kunne modtage info om hvilken mic man har tilsluttet , det virker da fjollet at de vil overflødiggøre mikrofoner , bare ikke deres egen !
facebook : Jørn Pedersen

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Indtil videre har jeg kun prøvet ét plug fra Slate som var i orden, og det er Trigger. Resten føles sgu lidt som at tro man skal på Noma og så får man serveret en Big Mac. Det samme gør sig iøvrigt gældende for hans samples... Frygtelig overprocesseret og uinspirerende, så snart man kommer lidt ind under overfladen.

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Og ind kommer Dragon.

http://www.slateproaudio.com/products/dragon/

De gir den da vit ok gazz :)
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Claus Flid skrev:Og ind kommer Dragon.

http://www.slateproaudio.com/products/dragon/

De gir den da vit ok gazz :)
Helt tosset med den har en "boom" knap! :dollargrin:

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Dragon har da været ude i flere år!?
Deaktiveret

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

garcia skrev:Dragon har da været ude i flere år!?
My bad :roll:
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Kan ikke helt se set dårlige.
Om ikke andet kan det være et kreativt værktøj.
Jeg har da ihvertfald tænkt mig at prøve det af.
Det koster jo ikke noget. Medmindre man køber hardwaren selvfølgelig.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

SKAL den ikke bruges med hardwaren!? Altså er det ikke et komplet sæt man køber?
Deaktiveret

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Ikke så vidt jeg forstår det.
Man kan da vel bruge det som man vil.
Finten er vist at signalet skal være så neutralt som muligt. Derfor har de lavet noget hardware.
Men igen, kun fantasien sætter grænser.

Medlemsavatar
Jakob Jørgensen
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Aarhus

Indlæg af Jakob Jørgensen »

Ideen er vel at hardware og software skal bruges sammen. Sådan som det præsenteres, er det et samlet system, der kun giver mening på dén måde.

Men der er selvfølgelig ingen der hindrer én i at bruge andre mikrofoner. Tiden må vise om Slate kun sælger systemet som en samlet pakke eller om delene kan købes hver for sig. Forretningsmæssigt tror jeg nu mest på de går efter det første. Ellers ville de drukne i sure kunder, der ikke fatter hvorfor deres 200 kroners kinamikrofon ikke lyder som en U87, nu hvor det jo er det preset de har valgt. :roll:

Glæder mig til at se hvordan det bliver modtaget på NAMM her i weekenden. Jeg frygter at alt for få forholder sig objektivt og reelt til den nedbrydende tankegang bag konceptet, og at alle bare vil være helt op at køre over produktet bare fordi det Slate. Han er musikindustriens darling - den frække dreng i klassen - og han er en god sælger. Havde det derimod være et kedeligt firma som vi alle elsker at hade, f.eks. Avid, er jeg sikker på at alle pr automatik ville gå hovedrystende rundt og tale om hvor sørgelig ideen er.
zakkwylde skrev:Endnu et plugin, der holder folk fra at få taget noget beslutninger..

Så meget biks og bøvl, for noget så simpelt. Shit der er mange, der kommer til at sejle rundt i det system, i stedet for at lave noget musik.
Præcis.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg synes både kritikken og fortalerne rammer noget. Erfaringerne fra ampsims peger nok på at dette kan være et supplement, som kan være rigtigt i nogen situationer, men som også vil blive over(for)brugt, og samlet set ikke bidrage meget til bedre lydbilleder.

Der er noget om at det kan være usundt at skubbe alle forpligtelser om lyd til senere. Det overlader i hvert fald flere og flere beslutninger til den der mixer, hvilket er svært at forstå. Men vi lever jo også i en tid hvor flere påtager sig flere hatte, hvor sangskriver, musiker og producer kan være samme person, og så falder det argument lidt. Man kan jo også vende det om og sige at det åbner flere muligheder for at eksperimentere i mixfasen, som så smelter mere sammen med beslutninger om arrangement osv. Men der har alligevel aldrig været nogen hård linje mellem dem har der? Det kan i hvertfald nok "skure" lidt i arbejdsdelingen :wink:

At det netop kommer fra Slate vil dog afholde mig fra at købe det, da jeg ikke er vild med nogen af hans produkter. Jeg håber dog der kommer konkurrenter, og måske nogen helt nye aktører som kan gøre mig interesseret.

VMS stiller sig lidt midt imellem segmenter, synes jeg. Jeg kan ikke forestille mig at dette er noget for professionelle studier. Jeg vil nok kigge efter nogen andre, hvis de stillede en VMS løsning op foran mig. Måske mindre projektstudier i begynderfasen, og meget mere hjemmestudierne, hvor en stor mic samling nok ikke er mulig.

Men i de hjemmestudier hvor det primært er DiY projekter, så tror jeg heller ikke på VMS, fordi det der er muligt at finde en eller to go-to mikrofoner der passer lige til den enkelte.

Så, nok er der hype, men jeg kan blive i tvivl om det egentligt vil storsælge (og Slate afholder mig mere fra at købe end at tiltrække.. hans fremtoning råber nærmere "skrid" til mig). Dertil tror jeg at 2000$ er lige i overkanten for den lyd man egentlig får. Tænk på hvor meget mikrofon man kan få, bare for det halve!

Men derfor synes jeg dog stadig at det er spændende, og noget jeg bifalder i bedste "first mover" ånd.

Medlemsavatar
Smyssen
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Smyssen »

jeg tænker mest da jeg så videoen, hvis deres mics og preampen lyder så ren og transperent, hvorfor så overhovedet begynde med det plugin?


Marc Oliver
MO:SOUND

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Smyssen skrev:jeg tænker mest da jeg så videoen, hvis deres mics og preampen lyder så ren og transperent, hvorfor så overhovedet begynde med det plugin?
For at farve lyden?
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smyssen skrev:jeg tænker mest da jeg så videoen, hvis deres mics og preampen lyder så ren og transperent, hvorfor så overhovedet begynde med det plugin?


Marc Oliver
MO:SOUND
Ren og transperant = fesen og fersk

Medlemsavatar
Smyssen
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Smyssen »

well, Bevares :p


Marc Oliver
MO:SOUND

Medlemsavatar
topperf
Forum Donator
Indlæg: 1033
Sted: På min bagdel

Indlæg af topperf »

- Det var da værd at tjekke det ud før man fælder dommen. Som Holger er inde på, bliver afstanden til mic'en uværligt et problem - men derfor kunne det måske godt være et spændende/kreativt værktøj til stationære kilder? Og tænker man sig om, er mange musikalske værktøjer blevet startet ud som en kopi af noget andet, men har så vundet dets egen ret, hen af vejen..
[color=#800040]---------------------------------------[/color]
http://www.thomasborghus.dk
http://www.youtube.com/topperf
http://www.myspace.com/topperf

[color=#800040]I'm depriving a village somewhere of a perfectly good idiot.[/color]

Medlemsavatar
Smyssen
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Smyssen »

så vil jeg næsten hellere spare op til en god preamp og en god mikrofon istedet.

men klap på skulderen til slate for at lave det produkt, og hvis det virker så er det jo thumps up!


Marc Oliver
MO:SOUND

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Det kommer bare ikke til at ske mht microfoner
Det er jo ikke det samme som at emulere et kredsloeb, for man kan ikke forudse hvordan den microfon det initielt er optaget med , farver lyden.
Men det er ikke derfor resultatet ikke kan vaere et brugbart plug , lidt ala noget exciter paa en bus.

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

Jeg tror at de fleste reaktioner imod det her, i og for sig handler om at det er noget vrøvl, og at man ikke kan få en mikrofon til at lyde som alle andre via noget software.
Der er bestemt ikke noget i vejen for at produktet kan gøre et eller andet for en , det ville være tosset at hævde , specielt da de fleste af os ikke har hørt det.

Mikrofoner er ikke kun et stykke elektronik men i høj grad også mekanik , man kan opfatte en mikrofon på linie med et musikinstrument.
Noget der har en lyd , en karakter , en personlighed så at sige , også noget der kan inspirere i en kreativ proces.

Set i lyset af det , siger Slate , at kan kan få en billig kinesisk violin til at lyde som en Stadivarius , eller en plastikguitar fra BR til at lyde som en fin Gibson.
I og for sig påstår Slate også , indirekte, at han kan få vores fjollede billige højtalere til at lyde som dem Holger har i sit nye kostbare studie.

Videoen om dette produkt er vrøvl med vrøvl på.
facebook : Jørn Pedersen

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Men tænk nu hvis det kunne lade sig gøre at få en billig mikrofon til at lyde som en million.....
Intet er vel umuligt.
Ikke at jeg skal forsvare det på nogen måde, jeg er bare personlig åben overfor at det muligvis kan lade sig gøre, under de rigtige omstændigheder.

Anyway, det er vel lidt det samme med guitar sims, som jeg absolut ikke bryder mig om.
Der er ikke noget som en god rørforstærker, med en Pol 8 foran.

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Der er godt nok mange verden over der håber på, det her produkt virker. Og det gør da - altså, det vil påvirke lyden, af det spor du putter det på. Højst sandsynligt, er det et plug der via eq, comp og saturation påvirker lyden. Du finder en masse presets, der bærer navnene på kendte mikrofoner. Du vælger den mic du vil have og viola - lyden er ændret. Kan du lide det - fedt nok, brug det. Kan du få fornemmelsen af, at du nu har lyden af en dyr mikrofon - fedt nok, så kan du være glad. Og Slate kan, for det er dig han vil tjene penge på. For du får IKKE en u47, ved at bruge plugget. Heller ikke i kombination med hans "neutrale" mic. (og hvad betyder neutral? Ifht. til hvad?) Det er ligesom med deres VCC plug. Du får IKKE en Neve, trident eller API pult at optage igennem. Men kan du lide lyden af, hvad den gør. Hurra - du har nu en god begrundelse for din udgift...
Jeg kommer ALDRIG til at investere i det. Men jeg ved med mig selv, at jeg ikke tror på produktet og derfor heller aldrig kommer til at overbevise mig selv om, det er noget det ikke er...
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Nyt svar