Flere lydkort i Studio one

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gylle
Medlem
Indlæg: 156
Sted: Horsens

Flere lydkort i Studio one

Indlæg af gylle »

Jeg har anskaffet presonus studio one pro, og er faktisk godt tilfreds med det. Desværre er det ikke lykkedes for mig at få flere lydkort til at fungere samtidigt. Hver for sig går det fint, men jeg kan kun bruge 1 ad gangen. Er der nogen kloge, der har en løsning på det?

Medlemsavatar
Thunbo
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Odense

Indlæg af Thunbo »

Hmm. Det burde kunne lade sig gøre.
Du kan i hvert fald signe de forskellige input/outputs. På billedet kan du se hvordan jeg har det.:

Hvilke lydkort har du gang i?
Hvordan er lydkortene tilsluttet?
Vedhæftede filer
Studio%20one.png
Studio%20one.png (268.55 KiB) Vist 444 gange
Mathias Thunbo
Freelance lydtekniker

Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Indlæg: 2418
Sted: København

Indlæg af unklekarma »

Du kan ikke umiddelbart sætte to lydkort til din computer med mindre de kan "bridges" og sættes sammen i en kæde fra producentens side. Men fortæl hvilke lydkort du har :)

Medlemsavatar
gylle
Medlem
Indlæg: 156
Sted: Horsens

Indlæg af gylle »

Jeg har et Rme pcie, motu 828, echo audiofire 12. Det er jo så 2 firewire og 1 pcie. Jeg har set, at man kan hente en asio driver, hvor man kan køre flere kort på en gang. Det burde da kunne lade sig gøre.
Jeg tror ikke der, ville være noget problem, hvis kortene var af samme fabrikat.

Medlemsavatar
gylle
Medlem
Indlæg: 156
Sted: Horsens

Indlæg af gylle »

Nå, nu har jeg surfet nettet. Det ser sgu ikke så nemt ud. Nogen siger, man kan bruge asio4all, som er et gratis download. Desværre skulle der være en masse bivirkninger som forøget latency, clockingproblemer og sløv computer. Det gider jeg vist ikke.

Heldigvis havde jeg kun tænkt alle disse lydkort, som har ligget ubrugte på hylden, som en midlertidig løsning. Jeg har normalt kørt med SSl alphalink gennem deres madi xtreme pcie-kort, hvilket giver 64 I/O. Det har fungeret upåklageligt, men nu var jeg så dum nok til at købe ny PC med windows 8 installeret uden at undersøge, om SSL har udviklet drivere til windows 8.

Det har de så ikke, men er i gang med det, men kan ikke sige, hvornår der kommer noget.
Jeg må vist humpe mig igennem, indtil der kommer driver til windows 8. Håber de skynder sig lidt

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Du kunne også overveje at downgrade til win7 indtil der kommer opdateringer til dine plugins

Medlemsavatar
gylle
Medlem
Indlæg: 156
Sted: Horsens

Indlæg af gylle »

God idé, men er det ikke noget bøvl. Skal jeg så ikke geninstallere al software?

Nyt svar