PowerBook G4 og Logic Express/Pro - omformulerede spørgsmål

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Francis
Medlem
Indlæg: 24

PowerBook G4 og Logic Express/Pro - omformulerede spørgsmål

Indlæg af Francis »

Hej Allesammen

Ved godt dette emne har været omdiskuteret mange steder. Føler dog alligevel at det kunne tåle en sidste afvejning på dette nye forum.

Jeg ska' bruge en bærbar med smæk i, ved godt der faktisk ikke eksistere en sådan laptop(måske lige de nye MacBooks/ pros kunne være en undtagelse, men pga. mangel på software på Intel platformen, finder jeg det for tidligt at invistere i sådan én) pt., men vil høre jeres mening omkring brug af Logic Express/Pro på en PB G4.

Det drejer sig om en PB G4 1.67 Ghz, 100 Gb 7200 rpm HD, 1.5 Gb Ram.

Jeg har en iMac G5 1.8 Ghz m. 512 mb ram, og en iBook G4 1.33 Ghz m. 1.5 Gb ram at sammenligne med.

iBooken er lidt for slow til mine krav, hvor meget mere vil PB'en rykke i forhold til de ovenstående maskiner? (G5'eren klarer sig faktisk okay, men flere ram ville helt sikkert gavne)
Hvor mange spor, effekter og andet snask har i erfaring med at denne maskine kan trække? Er jeg for optimistisk hvis jeg tror jeg kan optage et helt band og bruge effekter på hvert spor, samt Master Effecst?

Jeg kan selvfølgelig godt leve med at Freez'e nogle spor hist og pist.

Vh Anders

Medlemsavatar
Francis
Medlem
Indlæg: 24

Indlæg af Francis »

Det var da underligt at ingen på dette Mac-baserede forum har nogen kommentarer til dette... Spøjst.

Medlemsavatar
Alex - Aural Invasion
Medlem
Indlæg: 541
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Alex - Aural Invasion »

Francis skrev:Det var da underligt at ingen på dette Mac-baserede forum har nogen kommentarer til dette... Spøjst.
Prøv at give det lid tid, du har jo kun lige lavet tråden :-D

Medlemsavatar
Francis
Medlem
Indlæg: 24

Indlæg af Francis »

he he, føler mig ignoreret... :( :twisted:

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

"Macbaseret forum" er nu heller ikke helt korrekt. :wink:
Men mon ikke der dukker en op som har en mening om emnet. :)
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Francis
Medlem
Indlæg: 24

Indlæg af Francis »

Hmm... ordkløver! :)

- ja, jeg venter...

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Jeg kan desværre ikke sige så meget om PB'en og hvordan den fungerer med Logic, men du siger at du endnu ikke vil købe en MacBook pga. manglende software. Hvilken slags software tænker du på? Både Logic express og pro er lavet i Universal-udgaver, så de virker til Intel-cpu'er. Desuden er et hav af programmer allerede blevet lavet om.

Du vil helt klart nå en del længere med en macbook fremfor en pb - den er meget hurtigere.

Mvh.
Søren Petersen

Medlemsavatar
Francis
Medlem
Indlæg: 24

Indlæg af Francis »

Hmm ja, du sir' faktisk noget... Har gået med det dilemma i et stykke tid, om det skulle være PB elller MacBook. Men da b.la programmer som Reason og Photoshop har rimelig lange udsigter, tænkte jeg på en PB, da jeg så ville ha' råd til topmodellen proppet med ram, mod en af de billigste MacBook m. lille skærm. Det betyder nemlig jeg ska' af med min iMac 20" - så det ska næsten være en MacBook 17" hvis jeg kun ska' ha en bærbar, og den er dyr.

Lige nu har jeg kun Reason til at trigger mine samples med, hvilken anden løsning, foruden Logic Pro, kunne man vælge så?

Medlemsavatar
Alex - Aural Invasion
Medlem
Indlæg: 541
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Alex - Aural Invasion »

Francis skrev: Lige nu har jeg kun Reason til at trigger mine samples med, hvilken anden løsning, foruden Logic Pro, kunne man vælge så?
Battery f.eks. Det er ret fedt!

Medlemsavatar
Francis
Medlem
Indlæg: 24

Indlæg af Francis »

Er Battery ikke et VST- plugin? Og kan dermed ikke bruges fordi Logic ikke understøtter VST formatet?

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

nix,battery er både AU og VST.

Medlemsavatar
Alex - Aural Invasion
Medlem
Indlæg: 541
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Alex - Aural Invasion »

yep. og skulle det have været VST kunne du jo takket været native instruments købe deres KORE controller+software som tager alle vst'er og smugler dem med ind i programmer som ikke understøtter dem :) ret smart!

Medlemsavatar
lovesquad
Forum Donator
Indlæg: 734
Sted: København

Indlæg af lovesquad »

jeg har en powerbook G4, og har lige fået logic pro... Jeg har en GB ram, og syntes at det kører rimeligt ok... jeg har endnu ikke lavet produktioner med mange spor etc. men en af mine venner som er proffesionel siger at han og hans makker bruger en powerbook G4 når de er på tour til at lave musik på, og at de sagtens kan lave produktioner med op til 40 spor.

Måske var det en lille hjælp .


Peace
Så længe det er sjovt.....
http://www.myspace.com/lovesquad

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Francis skrev: Jeg ska' bruge en bærbar med smæk i, ved godt der faktisk ikke eksistere en sådan laptop(måske lige de nye MacBooks/ pros kunne være en undtagelse, men pga. mangel på software på Intel platformen, finder jeg det for tidligt at invistere i sådan én) pt., men vil høre jeres mening omkring brug af Logic Express/Pro på en PB G4.

Det drejer sig om en PB G4 1.67 Ghz, 100 Gb 7200 rpm HD, 1.5 Gb Ram.

Jeg har en iMac G5 1.8 Ghz m. 512 mb ram, og en iBook G4 1.33 Ghz m. 1.5 Gb ram at sammenligne med.

iBooken er lidt for slow til mine krav, hvor meget mere vil PB'en rykke i forhold til de ovenstående maskiner? (G5'eren klarer sig faktisk okay, men flere ram ville helt sikkert gavne)
Hvor mange spor, effekter og andet snask har i erfaring med at denne maskine kan trække? Er jeg for optimistisk hvis jeg tror jeg kan optage et helt band og bruge effekter på hvert spor, samt Master Effecst?

Jeg kan selvfølgelig godt leve med at Freez'e nogle spor hist og pist.

Vh Anders
Jeg tror det er lige optimistisk nok på den PB du nævner her. Dog har Express jo ikke så mange spor, så hvis du alligevel skal holde dig inde for begrænsningerne, så måske..

Personligt ville jeg ikke købe en sådan PB nu, da potentialet er for lille og for kortsigtet.

Hvad er det for plug-ins du vil bruge, som du savner til Intel lige nu? Logic Express har jo EXS24 Player til at trigge samples, men der er kun rigtig editor med til Logic Pro.

Medlemsavatar
Francis
Medlem
Indlæg: 24

Indlæg af Francis »

Tak for jeres svar. Tror jeg er ved at være overbevist om at G4'eren er fortid.

Vil nuværende AU plugins som f.eks Fishfillets være istand til at blive brugt i Logic på en intel maskine, eller skal de først konverteres også?

Nyt svar