Fruity Loops Studio Tråd

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
CrisJ
Forum Donator
Indlæg: 69

Fruity Loops Studio Tråd

Indlæg af CrisJ »

Hej gutter,

Jeg opretter hermed en Fruity Loops Studio Tråd.
Formålet med tråden er at sprede viden og informationer omkring FL Studio. Har du spørgsmål, problemer, eller ligger du selv inde med et godt tip, kort sagt alt hvad der har med FL studio at gøre jamen så post det her i tråden. På denne måde kan vi på en mere overskuelig og nem måde holde FL studio emner samlet i en tråd. Håber at vi på denne måde kan skabe lidt mere interesse for FL studio, samtidig med at vi får svar på vores evt. spørgsmål.

Håber at i syntes om ideen. ;)

CrisJ
If music be the food of love, play on - Shakespeare's Twelfth Night, 1602

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Lyder som en god idé :)

Har tidligere brugt FL Studio meget, inden jeg gik over til Logic, og bruger det stadig nogle gange (grundet deres launch af 10'eren, yay!)

Det eneste jeg umiddelbart kan pege ud er, at det muligvis vil blive meget uoverskueligt, netop fordi alle problemer, løsninger, tips&tricks osv. samles i én tråd.

Nu må vi se om det kan fungere :)



Woopex

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Bare en tanke, men bliver det ikke lynhurtigt uoverskueligt? Hvis der nu er 5 aktuelle "spørgsmål" i gang på samme tid, i samme tråd, bliver det godt nok noget af et arbejde at skulle holde styr på hvad som er et svar på hvad...

Tænker at det ville være mere praktisk at lave en ny tråd for hvert "problem", ligersom det bliver gjort med de andre sequencere her på forummet?

- "Fruity Loops vil ikke finde mine plugins"
- "Hjælp til automation i Fruity Loops"
- "FL Studio 11 på vej?"
- "Erfaringer med FL på iPad?"
- "Post dine FL tips & tricks!"

Så længe overskrifterne er sigende nok, skal det jo nok trække FL hovederne til alligevel? :-)

Det er absolut ikke ment som et "angreb" på tråden - kun som et "venligt forslag" :-)

- og held og lykke med det! :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Woopex skrev: Har tidligere brugt FL Studio meget, inden jeg gik over til Logic, og bruger det stadig nogle gange
Bruger du både Mac og Pc til at producere på så, eller har du Windows installeret ved siden af OSX til at køre FL?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg går ud fra, at det her er et resultat af den snak vi havde her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=45653 ?

Min pointe i den tråd var, at det ikke er forbudt at snakke om FL Studio - tværtimod. Men jeg tilslutter mig Kristian, når han skriver:
KristianNielsen skrev:Tænker at det ville være mere praktisk at lave en ny tråd for hvert "problem", ligersom det bliver gjort med de andre sequencere her på forummet?
M.a.o., betragt FL Studio som enhver anden sequencer her på forummet, og start gerne nye tråde hvis der er brug for hjælp med et specifikt problem eller emne.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
CrisJ
Forum Donator
Indlæg: 69

Indlæg af CrisJ »

Hejsan.

Måske har i ret i at det vil bliver hurtig uoverskueligt, og måske ikke. Dette er kun et forsøg på at se om det overhovedet kan fungere.
Men nu må vi se. Det kan jo være at tråden går død efter et par dage.
If music be the food of love, play on - Shakespeare's Twelfth Night, 1602

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Bare i orden.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Masch
Medlem
Indlæg: 88

Indlæg af Masch »

Jamen jeg vil da starte ud med at søge lidt tips :)

Jeg arbejder normalt i cubase, når jeg laver et mixdown i c6 holder jeg self øje med om masteren clipper, gør den det ser jeg hvor meget den har clippet og skrue ned osv.

Derfor vil jeg høre hvordan man laver et godt mixdown i FL, synes ikke FLs mixer del er lige så oplysende som cubase.
[color=#787878][b]Thomas Koch[/b]
[size=95]Welker[/size]
[size=85]- Musik Produktion[/size]
[size=85]- Deejay[/size]
[size=85]- Grafisk Design[/size][/color]

[url=http://www.facebook.com/pages/Welker/332345363450384][img]http://server.myspace-shack.com/d19/fac ... 025x25.png[/img][/url] [url=http://soundcloud.com/welkermusic][img]http://server.myspace-shack.com/d19/sou ... 551349.png[/img][/url]
[color=#787878][size=60]Welker | Masch | Italian Rockaz[/size][/color]

Medlemsavatar
CrisJ
Forum Donator
Indlæg: 69

Indlæg af CrisJ »

Nu ved jeg ikke hvilke informationer du ønsker mixeren skal give dig? dog ved jeg heller ikke noget om cubase, så kan desværre ikke kommentere på forskellen.
Dog kan jeg sige at FL studio tilbyder 2 forskellige mixere. En af forskellene på de to mixere er at på den "nye" mixer, kan man istedet for at have den klassiske db meter over hvert mixer track, nu kan få den til at vise signalet i Waveform. Hvilket hjælper til at man hurtig opdager hvis man har en fladtoppet lydbølge.
If music be the food of love, play on - Shakespeare's Twelfth Night, 1602

Medlemsavatar
RicoRadio
Medlem
Indlæg: 567
Sted: Holbæk

Indlæg af RicoRadio »

Synes det er helt ok at nogle endelig spytter op.. Jeg bruger selv fruity loops og har gjort det længe- altså fulgt med i deres udvikling osv.- og må sige at de virkelig er kommet efter det.
Alt jeg har kunne sætte en finger på siden Fl 8, er rettet op på mht. automation- workflow, image line plugins osv.
Jeg kunne ikke undvære Fruity loops 10 idag- så er det sagt.
[size=85]Hvis ikke JEG kan, kan alle andre[/size]

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Det er en god ide at fyre så højt op i resampling som muligt, det giver bedre lyd i rendering.
512 point sinc
512 point sinc
512 sinc.png (84.8 KiB) Vist 2163 gange
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
Masch
Medlem
Indlæg: 88

Indlæg af Masch »

LarsRøv skrev:Det er en god ide at fyre så højt op i resampling som muligt, det giver bedre lyd i rendering.
512 sinc.png
Tak det hjalp gevaldigt, før blev min sub helt ødelagt efter at have exporteret men efter at have smidt resamplingen op spiller det hele som det skal :)
[color=#787878][b]Thomas Koch[/b]
[size=95]Welker[/size]
[size=85]- Musik Produktion[/size]
[size=85]- Deejay[/size]
[size=85]- Grafisk Design[/size][/color]

[url=http://www.facebook.com/pages/Welker/332345363450384][img]http://server.myspace-shack.com/d19/fac ... 025x25.png[/img][/url] [url=http://soundcloud.com/welkermusic][img]http://server.myspace-shack.com/d19/sou ... 551349.png[/img][/url]
[color=#787878][size=60]Welker | Masch | Italian Rockaz[/size][/color]

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Brug fruity db meter plugin på master broen, viser top peaket, men holder det kun ca 6 sek, ellers brug wave candy der kan justreres til at holde som man ønsker.
Masch skrev:Jamen jeg vil da starte ud med at søge lidt tips :)

Jeg arbejder normalt i cubase, når jeg laver et mixdown i c6 holder jeg self øje med om masteren clipper, gør den det ser jeg hvor meget den har clippet og skrue ned osv.

Derfor vil jeg høre hvordan man laver et godt mixdown i FL, synes ikke FLs mixer del er lige så oplysende som cubase.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
CrisJ
Forum Donator
Indlæg: 69

Indlæg af CrisJ »

Som Lars nævner, så sæt Fruity db meter på. Men hvis du får brug for den samme funktion på de andre mixer tracks, så kan jeg anbefale at du klikker på pilen i ventre hjørne af mixeren, derefter gå ind under 'VIEW' og klik på 'BIG METER' for at slå denne funktion til. Giver dig automatisk et Fruity db meter installeret i mixeren. Så du slipper for at tilføje Fruite db meter til hvert mixer track.
Vedhæftede filer
Bigmeter.jpg
Bigmeter.jpg (73.02 KiB) Vist 2080 gange
If music be the food of love, play on - Shakespeare's Twelfth Night, 1602

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

KristianNielsen skrev:
Woopex skrev: Har tidligere brugt FL Studio meget, inden jeg gik over til Logic, og bruger det stadig nogle gange
Bruger du både Mac og Pc til at producere på så, eller har du Windows installeret ved siden af OSX til at køre FL?
Jeg bruger min mac til Logic og så har jeg mit gamle konfirmationssvin af en computer til FL Studio :)

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Der er flere i denne tråd der bliver stillet op på række og for en kugle for panden, hvis Image-Line finder denne tråd :lol:
Der er ikke noget som hedder Fruity Loops mere, det hedder FL Studio. Og Image-Line hader når deres program bliver kaldt Fruity Loops. Det er efterhånden ret lang tid siden at de skiftede, og de kæmper en hård kamp for at slippe af med navnet.

Ud over det, så er jeg også FL Studie bruger og kender programmet nogenlunde. Så jeg vil da gerne være med til at holde sådan en tråd here kørende, hvis der er behov for det. :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Ok; de vil for guds skyld af med "Fruity Loops" navnet - derfor har de skiftet navn. De vælger at skifte navn til "FL Studio". Tør man spørge hvad FL delen betyder? Florida Studio? Free Lance Studio? Físse Lars Studio?

Hvis man meget desperat prøver at slippe af med et navn, skal der måske lidt mere til, end blot at benytte initialerne i stedet... Var af samme grund, ren provokation at jeg beskrev programmet som "Fruity Loops".

Kunne også være de skulle finde et andet logo end en nød, hvis de gerne vil af med hele frugt-konceptet? :-)

Medlemsavatar
CrisJ
Forum Donator
Indlæg: 69

Indlæg af CrisJ »

Det har bare hele tiden heddet Fruity loops for mig, om de så har ændret det til Fl studio eller ej, så vil jeg altid omtale det som fruity loops.

Alle deres standard plugins, Fx etc. hedder jo også stadig fruity chorus, fruity compressor.
If music be the food of love, play on - Shakespeare's Twelfth Night, 1602

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Jeg siger ikke at det var et smart move de lavede, eller at det var godt gennemtænkt. Jeg fortæller bare det jeg selv har oplevet omkring det, efter at have været en del på Image-line's eget forum. Det er såmænd bare det :)
KristianNielsen skrev:Ok; de vil for guds skyld af med "Fruity Loops" navnet - derfor har de skiftet navn. De vælger at skifte navn til "FL Studio". Tør man spørge hvad FL delen betyder? Florida Studio? Free Lance Studio? Físse Lars Studio?

Hvis man meget desperat prøver at slippe af med et navn, skal der måske lidt mere til, end blot at benytte initialerne i stedet... Var af samme grund, ren provokation at jeg beskrev programmet som "Fruity Loops".

Kunne også være de skulle finde et andet logo end en nød, hvis de gerne vil af med hele frugt-konceptet? :-)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Wega... Kender godt lidt til situationen - hvilket, barnlig som jeg er, bare gør det endnu sjovere at provokere lidt :-P

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

KristianNielsen skrev:Wega... Kender godt lidt til situationen - hvilket, barnlig som jeg er, bare gør det endnu sjovere at provokere lidt :-P
He he, jamen du provokere da bare løs, barnlig som du er :dollargrin:

Nå lidt on-topic: F1 tasten er faktisk guld værd i FL Studie. En af udviklerne har brugt enormt lang tid på at lave en rigtig god hjælpe funktion, som man faktisk kan lære utrolig meget af. Næsten alt er illustreret og alle funktioner er beskrevet så det er til at forstå. Image-Line har også et kanon godt forum, hvor der er masser af hjælp og hente. Et par stykker af udviklerne sidder også derinde, så også de tekniske spørgmål/problemer er der rigtig god mulighed for at få hjælp med.
Senest rettet af Wega lør 21. jan 2012 02:12, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
CrisJ
Forum Donator
Indlæg: 69

Indlæg af CrisJ »

Her er adressen til det føromtalte Forum:
http://forum.image-line.com/
If music be the food of love, play on - Shakespeare's Twelfth Night, 1602

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Til jer som ikke kender ham, eller rettere hans stemme.
Her er linket til FL Guru.
Video toturials til fl studio.
http://www.image-line.com/documents/new ... egory=Guru

Du skal logge ind på din image-line konto, for at kunne se dem. Du kunne jo ikke finde på at se dem på youtube!
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
nuktheking
Medlem
Indlæg: 445

Indlæg af nuktheking »

Jeg har fået et problem med automations.

Hver gang jeg vil flytte en af prikkerne i automation-graf vinduet, så kommer der bare en ekstra prik for hver pixel... det er sket meget pludseligt, men jeg har måske en ide om hvad problemet kan være. Cursoren har en pil med et plus skråt nedenunder, og jeg tænker at plusset angiver et eller andet specielt? Hvis det er det som er problemet, hvordan fjerner jeg så plusset?

På forhånd tak ;D
[color=#00FF00]Nuk The King[/color]

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

I playlisten kan du markere eller afmarkere "step" og "slide". Så kører det. Vil tro du skal afmarkere step.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Nyt svar