hjælp til arbejde med samples/remix

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
mustafaøzkan
Medlem
Indlæg: 29

hjælp til arbejde med samples/remix

Indlæg af mustafaøzkan »

hey. håber der der nogle af jer der kan hjælpe mig, jeg har været i gang med at producere i et års tid, har lært fl studio rimeligt godt at kende nu, så jeg er klar til at tage et skridt videre, men tænker på, hvordan i arbejder med remix samples, hvordan kan man finde frem til de oprindelige akkorder, og arbejde videre med dem,fl studio, i stedet for at bygge sine akkorder fra bunden af..
fordi i mange af det remix pakker man henter på nettet er samples mellem 2-16 sek. og nogle gange er man heldig og få dem i MIDI


håber der er nogle af jer der har nogle gode tips/trick til det
tak på forhånd :)

Medlemsavatar
awp
Forum Donator
Indlæg: 257
Sted: Denmark, Copenhagen

Indlæg af awp »

Jeg kan kun fortælle hvordan jeg selv gør.

Hvad angår akkorderne så lytter jeg dem af. Dvs jeg tager en sekvens ad gangen og så spiller jeg simpelthen efter det som kunstneren har spillet oprindeligt. Og ja, indrømmet - det er ikke altid akkorderne sidder der i første hug men jeg finder dem altid. Hvis du er HELT på spanden og skal bruge en ledetråd til hvor i registret du befinder dig så kan jeg finde på at bruge melodyne eller Cubase's egen indbyggede pitch detecter. På den måde kan jeg aflæse et spors toner sådan "nogenlunde" - jeg kan ihvertfald få et indblik i hvor på skalaen jeg skal lede.

En god sidegevinst ved selv at lytte sig frem til akkorderne er jo at du får prøvet en masse variationer over akkorderne og det er nyttigt når du skal til at producere for så har man måske opdaget en fed kombination eller to.

Håber du kan bruge det til noget ....

AWP
Macbook Pro 17" - Mac Pro dual Xeon 30" cinema display - PC i7 3.0 ghz. Nexus2, East West QLOV, Trilogy, Halion, Cubase

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Plejer også at lytte mig frem, men ellers kan det være www.mixedinkey.com vil gøre jobbet. Er dog primært tiltænkt hele tracks, men vil også tro den kan klare acapellaer..

Default avatar
mustafaøzkan
Medlem
Indlæg: 29

Indlæg af mustafaøzkan »

mange tak :)
. vil da prøve mig frem og se om det kan gøre det lidt nemmere for mig :)

Nyt svar