Ny app fra moog: Animoog!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Buchholtz
Medlem
Indlæg: 50

Ny app fra moog: Animoog!

Indlæg af Buchholtz »

http://moogmusic.com/products/apps/animoog

den ser spænende ud! Nu kan jeg snart ikke vente længere med at købe en ipad...

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ser vanvittigt spændende ud! En masse nytænkning og fornuftigt brug af skærm!

Medlemsavatar
Munken
Forum Donator
Indlæg: 223
Sted: Helsinge

Indlæg af Munken »

Fedt tip! Har lige købt den og det er altså blæret! Og så for 6,- !

Har bare leget 5 min med nogle presets, som der er en del af, og synes den er rigtig sjov og inspirerende.

Hermed anbefalet :-D

Medlemsavatar
phk72
Forum Donator
Indlæg: 153
Sted: Smørum

Indlæg af phk72 »

Stor anbefaling herfra også. :thumbup:

Af sjove features kan da lige nævnes at keyboardet kan sættes op til forskellige skalaer (f.eks chromatic, major, minor etc.) og tangenterne har "indbygget" ribboncontroler der bla. kan styre cutoff.
XY-pad :Man kan lave nogle virkeligt komplekse lyde.
Der er også indbygget oscilloskop.

PS De 6 kr. gælder kun i 30 dage ($29.95 derefter) så skynd jer...

PPS Filatron bliver også sat ned til 99 cent (6 kr.) for en stund :-D

Kort sagt: Køb køb køb!!!

Peter
Senest rettet af phk72 man 17. okt 2011 22:00, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Nice nok er købt. 6 kr. er dælme dytme da billigt:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Hold op hvor er den fed. Jeg fatter ikke at de gør det til den pris når jeg tænker på hvad jeg ellers har betalt for andre synthesizer apps. Lækkert.
:sweden:

Medlemsavatar
BlueSwan
Medlem
Indlæg: 1289
Sted: Helsinge

Indlæg af BlueSwan »

Tak for tippet. Er købt!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Must have!
Furland skrev:Hold op hvor er den fed. Jeg fatter ikke at de gør det til den pris når jeg tænker på hvad jeg ellers har betalt for andre synthesizer apps. Lækkert.
De tjener næppe noget på denne app - det er ren marketing strategi.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg ville stadig ha' betalt 30 kr uden at blinke.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Slap af det er dejlig tyk lyd det der! :-D

Medlemsavatar
Kennet Bertz
Medlem
Indlæg: 71
Sted: Viborg

Indlæg af Kennet Bertz »

Jeg købte app'en igår aftes, og jeg kan slet ikke få armene ned.
Har det hele tiden som, JEG HAR KØBT EN MOOG FOR 6 KR. :-D

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Nøj hvor den river godt i både krop og sjæl! Er dybt overrasket at man kan trylle en iPad om til så brutalt et synth monster. Efter en halv dag i studiet, kan jeg mærke at den bare rykker fra næsten alt andet jeg har på App fronten. Nu er der endnu en grund til at jeg skal købe endnu en iPad, for min kære kone får ikke den her tilbage igen.
Den er forholdsvist simpelt at programmere og i mange henseende meget intuitivt, så har jeg en idé om hvad jeg søger, har jeg ramt nogenlunde plet inden for kortere tid end det tager mig med andre af mine AU synth's.
Jeg er forelsket og den eneste ting der plager mig nu, er at lysten til en ægte Moog HW synth vokser inden i :-D
Nu skal jeg bare lige have luret Midi integrationen!

Jeg havde uden at blinke med glæde lagt pengene om den kostede 10-20 gange mere, så det er bare et top steal at få den til de her priser. Den kan ene og alene være grund til at købe den mindste iPad.
:sweden:

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Fungere den med midi og det hele ?
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Den æder lige nu midi-in sammen med iPad camera connection kit, via Ableton fra min AKAI LPK25 :-) Har ikke prøvet om den også kan mappes til andre midi-controllere.

MEN... det føles lidt synd, nu når man kan ændre expression via MOD indstillingerne. Det du gør, er at sætte source til eks. LFO, Mod-control til Poly-pressure og så en destination efter din smag og voila! prøv at slide fingeren på iPad'ens keys op og ned = instant bending. Skal nævnes at du har 4 mod's per lyd, så man burde kunne tweake rigeligt.
Under setup kan man også få et Pitch og Modwheel frem, som vist er skjult som standard!

Ååh... hvordan skal jeg kunne holde mig fra ikke at forstætte i timevis.
:sweden:

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Furland skrev:Den æder lige nu midi-in sammen med iPad camera connection kit, via Ableton fra min AKAI LPK25 :-) Har ikke prøvet om den også kan mappes til andre midi-controllere.

MEN... det føles lidt synd, nu når man kan ændre expression via MOD indstillingerne. Det du gør, er at sætte source til eks. LFO, Mod-control til Poly-pressure og så en destination efter din smag og voila! prøv at slide fingeren på iPad'ens keys op og ned = instant bending. Skal nævnes at du har 4 mod's per lyd, så man burde kunne tweake rigeligt.
Under setup kan man også få et Pitch og Modwheel frem, som vist er skjult som standard!

Ååh... hvordan skal jeg kunne holde mig fra ikke at forstætte i timevis.
Så du kan få feks Logic til at fortælle iPad'en at den skal sputte en given melodi ud via camera conn. kit og intet andet ?

Hvordan med lyd output er det via camera conn. kit eller minijack ?
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Sieber skrev:Så du kan få feks Logic til at fortælle iPad'en at den skal sputte en given melodi ud via camera conn. kit og intet andet ?

Hvordan med lyd output er det via camera conn. kit eller minijack ?
Hmmm den driller lidt og tager kun "mid thru", så et eller andet i min midi opsætning vil ikke sende programmeret midi, kun fra de anslag jeg laver på LPK'en... det skal jeg lige grave i!

Audio er med mini-jack på headphone out til mit FF400 og det virker problemfrit.
:sweden:

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

6 kr er billigt, det havde 30 kr og været :-)
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Bedst lydende og sjoveste synth jeg har prøvet på iPad indtil videre!

/m

Medlemsavatar
higher
Forum Donator
Indlæg: 1135

Indlæg af higher »

I bliver ved med at skrive 6 kroner er billigt osv., men det er 30 kroner også. Det er 30 DOLLAR den stiger til, er det ikk? :-D
[b]Med venlig hilsen

Thomas H[/b]

[i][size=85]Husk, tv skal ses på nettet!![/size][/i]

Medlemsavatar
higher
Forum Donator
Indlæg: 1135

Indlæg af higher »

Fååå******rk den lyder godt :o)

Er det nemt at sætte den op til midi?!?
[b]Med venlig hilsen

Thomas H[/b]

[i][size=85]Husk, tv skal ses på nettet!![/size][/i]

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Den lyder simpelthen så blæret :-D Jeg er målløs over noget så fedt kan komme ud af min iPad. Har ikke testet mere med Midi selv, men får tid over ugens løb.
:sweden:

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Indlæg af Jens Sejersen »

Måske et dumt spørgsmål, men here goes... Jeg har en Iphone og har lige købt filtatron. Desværre virker Animmog kun ti Ipad. Jeg ejer ikke en Ipad, men kommer måske til det om et års tid. Vil det virke hvis jeg køber Animoog nu gennem Itunes Store/App. Store på min computer. Downloader Animoog og har dette til at ligge på min computer, og venter med at overføre Animoog til Ipad indtil den dag hvor jeg køber en Ipad?
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Jens, det kan du godt.
:sweden:

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Indlæg af Jens Sejersen »

Cool... Så er det app hermed købt 8-)
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
BlueSwan
Medlem
Indlæg: 1289
Sted: Helsinge

Indlæg af BlueSwan »

Animoog som VST tak!

Nyt svar