Logic crash

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Rasmus
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Næstved

Logic crash

Indlæg Skrevet: 20. mar 2007, 12:15

Her er lige dagens irreterende, jeg er ved at lytte til nogle gamle ting, og alt går fint til jeg forsøger at vælge et midi spor, så crasher logic. Er der nogle der her en ide om hvad der kan gøres ?

Plejer ikke at have problemer, ja jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har set logic lukke uventet ned.

Jeg er på OS 10.4.9, logic pro 7.2.3, motu 2408mk3, G5 2G ram
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 20. mar 2007, 13:18

Det kunne skyldes en inkompatibilitet efter du har opgraderet til OS X 10.4.9.

Desværre har der været et par fejl med visse plug-ins efter opgraderingen.

Prøv først de gængse ting (check FAQ'en) og ellers installer combo-updaten af OS 10.4.9 (se tråden øverst).
Brugeravatar
Rasmus
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 20. mar 2007, 23:45

Det eneste jeg fik ud af at slette filerne var at jeg nu slet ikke kan se mit MT4 i logic !!! eller i midi/lyd.

Jeg har også installeret combo´en med også her uden held...

Andre ideer...
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 20. mar 2007, 23:52

Indstil Audio/MIDI panelet igen (det står også i FAQ'en) eller evt. installer MIDI Driveren igen.

Når du siger MIDI spor, mener du så audioinstrumentspor? Hvilket plug-ins har du åben i arrangementet eller på sporet som crasher?
Brugeravatar
Rasmus
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 21. mar 2007, 00:00

Nej det er ikke et audioinst. spor men bare et helt almindeligt midi-spor, det mærkelig er at alt køre fint lige ind til jeg forsøger at vælge et midi spor. Jeg har efterfølgende prøvet at åbne nummeret igen og så slettet midi enveriomentet og så kunne jeg godt vælge sporet uden at logic røg i knæ. Så noget kunne tyde på at det er noget med midi´en i detop det nummer...
Brugeravatar
Rasmus
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 21. mar 2007, 00:17

Ok nu er mit MT4 tilbage, kopierede en "driver" fra min macbook... så nu er den del af problemet løst...
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 21. mar 2007, 10:02

Rasmus skrev:Nej det er ikke et audioinst. spor men bare et helt almindeligt midi-spor, det mærkelig er at alt køre fint lige ind til jeg forsøger at vælge et midi spor. Jeg har efterfølgende prøvet at åbne nummeret igen og så slettet midi enveriomentet og så kunne jeg godt vælge sporet uden at logic røg i knæ. Så noget kunne tyde på at det er noget med midi´en i detop det nummer...

Logics Environment mht. netop MIDI er faktisk en "god" kilde til bugs i programmet.

Disse bugs opstår ofte når man på et eller andet tidspunkt har importeret et environment eller en del af et environment - men sker ikke hvis du har copy+pastet et environment ind.

Hvorfor din bug pludselig opstår nu har jeg ingen forklaring på.

Tilbage til "Computer & Software"