Hjælp til simpel "mastering"

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem
Indlæg: 227
Sted: København

Hjælp til simpel "mastering"

Indlæg af Snagglepuss »

Jeg har fået masteret en single, men der er kommet 4 sekunder for meget med og jeg har også brug for at skrive en ISRC-kode ind. Spørgsmålet er, om jeg bare kan indsætte AIFF-filen i Waveburner, skære de sidste 4 sekunder væk, skrive den nye ISRC-kode ind uden noget tab af lydkvalitet, selvom filen også skal konverteres til .Wav?

På forhånd tak for hjælpen
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Nu kender jeg ikke waveburner men selve prosessen (isrc-kodning, Klip og konvertere til wav) gør ikke noget ved lydkvaliteten
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Snagglepuss skrev:Jeg har fået masteret en single, men der er kommet 4 sekunder for meget med
Hvorfor har ham der har masteret det ikke fjernet dette?
og jeg har også brug for at skrive en ISRC-kode ind. Spørgsmålet er, om jeg bare kan indsætte AIFF-filen i Waveburner, skære de sidste 4 sekunder væk, skrive den nye ISRC-kode ind uden noget tab af lydkvalitet, selvom filen også skal konverteres til .Wav?
Ja, forudsat at filen allerede er 16 bit dithered og du ikke ændrer ved levels eller plug-ins, sætter emphasis på - og ellers ved hvad du laver i WaveBurner når du skal brænde en CD.

AIFF og WAV er grundlæggende det samme format, så selve lyden er identisk. Lyden bliver i øvrigt ikke konverteret til WAV når du importere det i WaveBurner.

Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem
Indlæg: 227
Sted: København

Indlæg af Snagglepuss »

Holger skrev:
Snagglepuss skrev:Jeg har fået masteret en single, men der er kommet 4 sekunder for meget med
Hvorfor har ham der har masteret det ikke fjernet dette?
Godt spørgsmål...
Holger skrev:
og jeg har også brug for at skrive en ISRC-kode ind. Spørgsmålet er, om jeg bare kan indsætte AIFF-filen i Waveburner, skære de sidste 4 sekunder væk, skrive den nye ISRC-kode ind uden noget tab af lydkvalitet, selvom filen også skal konverteres til .Wav?
Ja, forudsat at filen allerede er 16 bit dithered og du ikke ændrer ved levels eller plug-ins, sætter emphasis på - og ellers ved hvad du laver i WaveBurner når du skal brænde en CD.

AIFF og WAV er grundlæggende det samme format, så selve lyden er identisk. Lyden bliver i øvrigt ikke konverteret til WAV når du importere det i WaveBurner.
Okay, mange tak. Det fik løst mit problem.
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Nyt svar