Apple Logic Pro Certificering

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
MirrormanDK
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Copenhagen DK

Apple Logic Pro Certificering

Indlæg af MirrormanDK »

Hej, Dette er min første post på Lydmaskinen, så jeg håber, jeg ikke gør noget forkert.

Jeg var en gang på udkig efter et Logic kursus, og syntes det var svært at finde. Jeg ved dog at Holger gerne laver kurser hvilket jo er fedt, men nu ved jeg endelig hvor man kan tage et Officielt Apple kursus, med mulighed, for efterfølgende certificering.

Softworld tilbyder nu kurser i b.la. Logic pro, de har eks. et kursus, på 3 dage fra 1-3 dec i år. (man skal blot ringe til dem) med Certificeret Instruktør der bliver fløjet ind fra England.
Efterfølgende er det muligt at tage en certificering (så kan man med rette kalde sig selv "Apple Certified Expert" i Logic Pro) med ret til at have certificerings logo på sin hjemmeside.

I kan se kurser her: http://www.softworld.dk/kurser/detail.asp?id=397

Jeg syntes bare jeg ville dele denne oplysning med jer der måske går rundt og kunne tænke sig at få Logic serveret som Apple har tænkt det, og efterfølgende kunne være interesseret i certificeringen.

Hilsen
Jimmy
My Gear: Virus B · Virus Snow · Access Microwave Progr. · Sherman Restyler · DSI Morpho · Microwave I (Green Mean Machine) · Microwave II · Pulse · Micro Q · Blofeld · Oberheim Matrix1000 · Clavia NordRack 3 · Roland JP-8080 · Minimax · RS DarkStart · RS Federation · KaossPad3 · KaossPadEntrancer

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Den ka man også snart tage hos Holger
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Man har hele tiden kunne tage en officiel Apple certificering i Logic Pro hos mig. Det er bare ikke noget jeg reklamerer med specielt meget (endnu).

Jeg blev certified (og Authorized Training Center) for nogle år siden.


Medlemsavatar
MirrormanDK
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Copenhagen DK

Indlæg af MirrormanDK »

Som jeg forstår det, er Softworld det eneste sted der tilbyder en certificering.
Man bliver plantet foran en computer efter kurset, uden mobil tlf, eller andre gadgets der kan få en på nettet så man kunne snyde. man har så 2 timer til at bestå en test.

Holger: hvis du også kan tilbyde en officiel Apple certificering, er det da også super fedt. :-)
Tog du så din certificering i England?
My Gear: Virus B · Virus Snow · Access Microwave Progr. · Sherman Restyler · DSI Morpho · Microwave I (Green Mean Machine) · Microwave II · Pulse · Micro Q · Blofeld · Oberheim Matrix1000 · Clavia NordRack 3 · Roland JP-8080 · Minimax · RS DarkStart · RS Federation · KaossPad3 · KaossPadEntrancer

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, jeg tog den i Sverige.

Medlemsavatar
MirrormanDK
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Copenhagen DK

Indlæg af MirrormanDK »

Holger: OK meget nice...
Du har også fået et rigtig fedt studio op, så du har nogle nice omgivelser at afholde kurser i.

Held og lykke med det..... det kan jo være man ringer en dag...

:-)

PS. Til Morten: jeg gik ud fra du spurgte "Holger" hvad det kostede hos ham. for det kursus jeg henviser til er jo hos softworld, ikke noget jeg afholder.
My Gear: Virus B · Virus Snow · Access Microwave Progr. · Sherman Restyler · DSI Morpho · Microwave I (Green Mean Machine) · Microwave II · Pulse · Micro Q · Blofeld · Oberheim Matrix1000 · Clavia NordRack 3 · Roland JP-8080 · Minimax · RS DarkStart · RS Federation · KaossPad3 · KaossPadEntrancer

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Koster 10-13.000 med kursus ca.
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

Er det muligt kun at at tage prøven, så man forbereder sig hjemmefra med Nahmanis bog, og så kommer til "eksamen" hos dig Holger, og hvad koster det i så fald?
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det kan man godt. Jeg er dog stoppet med at tilbyde disse officielle certificeringer, da jeg ikke længere kan stå inde for Apples arbejdsmetoder.

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

da jeg ikke længere kan stå inde for Apples arbejdsmetoder
kan du på nogen måde uddybe? gerne i metaforer eller meta-fortællinger ala den om Jens og Peter... hvis det var det de "hed", hvis det er for "lakrids" at fortælle det direkte?
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Kunne man forestille sig, at du havde en forbindelse til Softworld, Jimmy/MirrormanDK?

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

Kunne man forestille sig, at du havde en forbindelse til Softworld, Jimmy/MirrormanDK?
øåååø´å

mener du om jeg har?

jeg har ikke forbindelser til nogen :)


edit: øååeø'å, er ikke skrevet af mig, men af min 15 mdr. gamle datter uden jeg så det, men det passer meget godt ind :)
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Medlemsavatar
Crevil
Medlem
Indlæg: 733
Sted: Brabrand

Indlæg af Crevil »

recordingn00b skrev:
Kunne man forestille sig, at du havde en forbindelse til Softworld, Jimmy/MirrormanDK?
øåååø´å

mener du om jeg har?

jeg har ikke forbindelser til nogen :)


edit: øååeø'å, er ikke skrevet af mig, men af min 15 mdr. gamle datter uden jeg så det, men det passer meget godt ind :)
Fedt! :)

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

recordingn00b skrev:
Kunne man forestille sig, at du havde en forbindelse til Softworld, Jimmy/MirrormanDK?
øåååø´å

mener du om jeg har?

jeg har ikke forbindelser til nogen :)


edit: øååeø'å, er ikke skrevet af mig, men af min 15 mdr. gamle datter uden jeg så det, men det passer meget godt ind :)
Haha... nej, hedder du da også Jimmy? Jeg taler til OP. Synes bare, at det er interessant at hans første post på forummet er reklame, hvor han angiveligt selv "leder efter det kursus han reklamerer for". Jeg synes det er helt fint at reklamere, men så spiller man med åbne kort!

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

recordingn00b skrev:
da jeg ikke længere kan stå inde for Apples arbejdsmetoder
kan du på nogen måde uddybe? gerne i metaforer eller meta-fortællinger ala den om Jens og Peter... hvis det var det de "hed", hvis det er for "lakrids" at fortælle det direkte?
Ok:

Der var engang en mand. Lad os kalde ham Steve.

Steve ejede et firma, som lavede nogle topfede produkter, men Steve havde også en stor menneskelig fejl: han var særdeles arrogant. For det meste gjorde det dog ikke så meget, da Steve faktisk ofte også havde ret.

Når Steve ikke havde ret, så var han dog stadig arrogant - og dét er jo en uheldig kombination. Altså ikke at have ret og samtidig være arrogant.

Peter, ah... lad os bare kalde ham Holger, havde også et firma. Her lavede Holger en masse forskellige ting, bl.a. brugte og underviste Holger Steves kunder i Steves produkter. Og en dag blev Holger røvtræt af at Steve altid skulle være så arrogant og bestemme alting, at Holger gav ham en flyvende fuckfinger.

The End.

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

:(
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det skal lige siges, at jeg naturligvis stadig underviser i Logic Pro og vil fortsætte med det.

Jeg tilbyder bare ikke længere det officielle certificeringskursus fordi det blev for uattraktivt, at tilbyde et for dårligt produkt til en for høj pris, med alt for meget administration.

Derfor tilbyder jeg i dag skræddersyede kurser i Logic Pro, eller et alternativt og langt bedre certificeringskursus, som jeg bl.a. underviser i på universitetet.

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Jeg har med stor glæde og meget udbytte taget nogle målrettede lektioner i specifikke ting hos Holger - DET kan anbefales!
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
awp
Forum Donator
Indlæg: 257
Sted: Denmark, Copenhagen

Indlæg af awp »

Hey Mirrorman

Tak for info. Supergodt.

Men husk lige at fortælle at du selv har tilknytning til Softworld (ligesom jeg havde det til Microworld og i dag SuperUsers) :-)

Awp
Macbook Pro 17" - Mac Pro dual Xeon 30" cinema display - PC i7 3.0 ghz. Nexus2, East West QLOV, Trilogy, Halion, Cubase

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er værd at bemærke, at Mirrormans poster i denne tråd er over et år gamle. Faktisk har han ikke skrevet noget på forummet siden februar.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar