tascam fw-1884

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mathias Sarsgaard
Medlem
Indlæg: 79
Sted: KBH

tascam fw-1884

Indlæg af Mathias Sarsgaard »

Hej,

Her for et par dage siden købte jeg en denne maskine brugt. Jeg roddet rundt med den, men kan simpelthen ikke finde ud at indstallere den. Jeg har downloadet en driver fra tascam.com, der hedder full installation - skal jeg også downloade alle de updates, firmware osv?

PC og Cubase SX. Jeg har sat den til at styre som Mackie Control, men den reagerer simpelthen slet ikke! Jeg kan ingengang få lyd ud af den.

Er der en venlig sjæl der vil linke til den eksakte driver, og fortælle hvad jeg skal gøre? Det her driver mig til vanvid!

Indtil videre er mine indstillinger:
FW-1884 Control Panel, Settings:
Control Protocol: Mackie Control Emulation
Clock Source: Internal
Sample Rate: 44.1
Audio Latency: 2048
Audio Monitoring: analog 1+2

Cubase, device setup, Mackie control, setup:
førhen kunne jeg sagtens finde tascamen under dette midi ind/ud setup, men den er sgu væk! Jeg har valgt Tascam fw.1884 som ASIO Driver.

Argh! Vil godt i gang!

Tak, Mathias.

Medlemsavatar
pedped
Forum Donator
Indlæg: 164
Sted: Amager

Indlæg af pedped »

Hmm, jeg har en original driver på cd, og den virker fint. Det er endda kun version 1.00.

Jeg har dog ikke prøvet at køre den som ren Control. Har du prøvet at sætte protocollen til 'FW 1884 Native' i første omgang, og se om det virker?

Du kan jo også prøve at hente en af de tidligere drivere, kan se der ligger en del af ældrere dato på hjemmesiden.

Må jeg iøvrigt spørge om, hvad du gav for den, og hvor gammel den var?

EDIT: Så også lige at der lå denne guide, prøv evt. at følge den. http://www.tascam.de/en/docs/FW-1884_se ... de1_00.pdf

Medlemsavatar
Mathias Sarsgaard
Medlem
Indlæg: 79
Sted: KBH

Indlæg af Mathias Sarsgaard »

pedped skrev:Hmm, jeg har en original driver på cd, og den virker fint. Det er endda kun version 1.00.

Jeg har dog ikke prøvet at køre den som ren Control. Har du prøvet at sætte protocollen til 'FW 1884 Native' i første omgang, og se om det virker?

Du kan jo også prøve at hente en af de tidligere drivere, kan se der ligger en del af ældrere dato på hjemmesiden.

Må jeg iøvrigt spørge om, hvad du gav for den, og hvor gammel den var?

EDIT: Så også lige at der lå denne guide, prøv evt. at følge den. http://www.tascam.de/en/docs/FW-1884_se ... de1_00.pdf
Tak. I morgen piller jeg mit gamle RME HDSP9652 ud, og genindstallerer ALT. Cubase und alles.

selvfølgelig må du spørge. jeg gav 7000, og den er så godt som ny. lå stadig i kasse.

Billede

Nyt svar