Logic

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Logic

Indlæg af Martin Winther »

Hej med jer!

Jeg er ved at lærer logic at kende, men undre mig over jeg ikke kan scrolle forskellige lyde igennem mens musikken spiller.

Kort sagt.

Jeg har valgt et kick jeg synes er godt. Derefter indtaster jeg den rytme jeg gerne vil have min hihat til at "kører" i. kan det slet ikke lade sig gører at scrolle forskellige hihats igennem mens resten af musikken spiller? det er lidt nemmere, i min verden, at finde en fed hihat der passer til resten af produktionen hvis jeg kan hører de forskellige hihats claps. etc uden at skulle slukke musikken?

Håber i forstår mit spørsmål... ellers skal jeg nok uddybe.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det kan du sagtens. Så forstår ikke helt dit spørgsmål?

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Er det scrubbing du mener ?

Eller er det en af følgende:

Hvis det er MIDI og du gerne vil kunne flytte notes op og ned i matrixeditoren, skal du i arrangeren stå på det spor ellers sender logic ikke mididata ud for den matrix imens. Men står du på det spor kan du hører når du flytter en node eller trykker på det virtuelle keyboard til venstre i matrix editoren.

Hvis det er ESX24 du mener kan du godt have noget midi kørende mens du vælger samples for de forskellige notes i EXS24 editmode.
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Indlæg af Martin Winther »

Jeg kan også omformulerer mig:)

Hvis jeg er ved at bygge et beat op ogjeg har fundet mig et kick jeg synes er fedt. Så vil jeg gerne have en hihat, clap mm. lagt på mit beat.

Jeg ønsker at kunne afspille f.eks clap nummer "37" fra "x-mappe", sammen med mit kick. hvis jeg ikke er tilfreds kan jeg gå viderer tl nr. 38, 39 etc.? mens amtidigt med musikken kørere(således jeg kan mærke/hører hvordan clappet ligger sammen med kicket.

:-)

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Det er stadigt ikke klart :-D


Du skriver "x-mappe" så må det være Wav/Aiff og ikke midi trommer du mener :).

Men det må være EXS24 du snakker om for man ligger jo ikke samples direkte ind i arrangeren (eller det er hvertfald en meget besværlig måde at lave trommer på).

Du kan jo åbne en ESX24 sampler for hvert sample og lade dem du har optaget kører, så kan du jo nemt skifte. Du kan også lægge flere samples i samme EXS24 patch og bruge multiout. Under alle omstændigheder kan du skifte sample mens midien/ESX24 afspiller det du har optaget og du kan også sætte delay for det spor hvis et sample har lidt for lang attack til at ligge rigtigt.
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Martin Winther skrev:Jeg kan også omformulerer mig:)

Hvis jeg er ved at bygge et beat op ogjeg har fundet mig et kick jeg synes er fedt. Så vil jeg gerne have en hihat, clap mm. lagt på mit beat.

Jeg ønsker at kunne afspille f.eks clap nummer "37" fra "x-mappe", sammen med mit kick. hvis jeg ikke er tilfreds kan jeg gå viderer tl nr. 38, 39 etc.? mens amtidigt med musikken kørere(således jeg kan mærke/hører hvordan clappet ligger sammen med kicket.

:-)
Det kan du også sagtens.

Men du formulere stadig ikke spørgsmålet så det kan forstås (ikke af mig i hvert fald). Du glemte da at spørge om dette i dag :-P

Default avatar
d-h-j

Indlæg af d-h-j »

Jeg har samme problem i Cubase .. når selve tracket bliver afspillet og man browser feks. HitKit´s wav filer så stopper lyden i selve tracket og man kan kun høre lyden i browser vinduet .. (import i Cubase)

Og hehe, jeg bruger den besværlige metode .. ihvertfald med BD og andre ting der ikke kræver de store justeringer i selve tracket :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok nu tror jeg at jeg har gættet hvad han mener.

Martin, prøv i stedet at bruge Finderens preview funktion, dvs. ude på desktoppen at aktivere det view som giver rækker. Så kan du afspille lydfiler der uden om Logic.

Men når du får en sample cd lagt ind i EXS24, så er du helt ude over dette problem.

Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Indlæg af Martin Winther »

@d-h-j det er lige præcis det jeg mener. Jeg var bare dårlig til at formulerer mig... sorry boys!

@holger jeg har allerede skrevet det ned til på Onsdag:-) Det var bare lige den detalje der irriterede mig, så ville lige høre. Har måttet bruge hele eftermiddagen på at "konverterer" mine vengeance cd således ex24'eren kunne forstå det. Glæder mig vildt meget til hitkit 3. Jeg har sidet og rodet med noget beatshelvede, bus og automation i dag og jeg må sku sige jeg er kommet helt op på et andet niveau med Logic.

men tak for svarene:-)

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Jeg bruger også preview i finder, men hvad med Ultrabeat i Logic 7? Er det ikke rimeligt hurtigt at skifte lyde ud, hvis man bruger den?

Nyt svar