CME Intelligent Keyboard UF50

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

CME Intelligent Keyboard UF50

Indlæg Skrevet: 10. jan 2020, 16:47

Har længe stået og manglet et keyboard som bare altid er sat til computeren til at taste nogle noder og prøve forskellige ting af + se, om nogle old scool keys ikke kunne give bandet en ekstra dimension (melotron, FM synth og lign.)

Faldt over CME Intelligent Keyboard som jeg købte for 150,- og det synes indtil nu at virke upåklageligt til trods for at den nok er 10-20 år gammel. Designet er ualmindeligt fedt. Helt enkelt. Lidt større end jeg havde sigtet efter, da jeg søger noget som kan være i racket i en udtrækshylde og har 25 tangenter, men det må blive på et andet tidspunkt.

Det kan mere end jeg havde forestillet mig. Man kan eksempelvis sætte en såkaldt Waldorf Nano i med 1000 lyde. Den sælges stadig for ca. 800,- hos Thomann.

Det at den er en controller er nok så meget sagt. Logic Pro X reagerer på volumenslideren. I nogle plugins, Studio Strings, eksempelvis, er midi assignet rigtigt til nogle af knapperne. Men hvordan man får den til at give de rigtige reaktioner, bliver lidt af et mysterium.

Jeg har dårlig erfaring med Logic Pro X 's midi assignment, så spekulerer på, om jeg kan finde noget software derude. Der har været software til den, men det er for længst forældet.

Nogen der bruger eller har erfaring med det her vidunder af en controller?
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
docone
Producer
Producer
Sted: Århus

Re: CME Intelligent Keyboard UF50

Indlæg Skrevet: 11. jan 2020, 22:20

Jeg har et UF60 og har været i samme situation - jeg har givet op. Men hvis du skulle finde noge hører jeg gerne om det.

Har din også WIFI midi og er sølv?
Jeg har fundet et billede hvor Billy Curie fra Ultravox bruger det live - bar det er nok for mig til at beholde det....
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. jan 2020, 16:25

Vildt nok. Gad vide, om han bruger Waldorf nano kortet til den.

Ja, jeg spekulerer på, om man kan nulstille hele midi-protokollen i den og så bygge det op i DAW igen.

Jeg synes det er interessant, at man kan købe det der Waldorf Nano til lidt under 800,- og sætte i, det kunne osse give den nyt liv.

Men ellers kunne det være, at en eller anden et sted i verden har lavet et program a la det software der fulgte med men som man ikke kan downloade mere.

Min hedder CME Intelligent Keyboard Controller UF50 Classic, så den er uden wi-fi og sort, dvs. en ældre version end din.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
docone
Producer
Producer
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 12. jan 2020, 16:59

Du skal ikke være ked af at din ikke har trådløs MIDI jeg har ikke kunne finde ret mange enheder der også har det. Jeg fandt dog et boks som havde wifi midi og alm. midi stik i.

Nu er det ved at være et stykke tid siden jeg rodede lidt med den - men måske man skulle kigge på det igen - jeg vil gerne udskifte den med et NI kontrol S49 men der er ingen brugte til salg så jeg hænger hvis lidt endnu på CME'en.

Jeg er næsten sikker på Billy Currie ikke brugt Nano kortet - han har i mange ar været stor tilhænger af G-force oddity

https://www.youtube.com/watch?v=J2XkEcZ6MHQ
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 14. jan 2020, 11:46

Nu har jeg forsøgt at assigne de 6 navigationsknapper (rec stop play back to start rewind forward) i Logic's shortcut menu, men Logic har vist stadig en bug som handler om, at Logic Pro X glemmer midi-indstillinger så snart man tager midistikket ud eller slukker computeren. A. Live kan, Mainstage kan osv., men ikke Logic Pro X .

Tilbage til "Computer & Software"