GetGoodDrums

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

GetGoodDrums

Indlæg af SustainerPlayer »

Faldt over disse, da jeg hørte nogle tracks fra en guitarist. De lyder sgu godt IMO. Lige en tand bedre end meget andet.

GetGood Drums: The Sound In Our Heads (Modern & Massive)


https://www.getgooddrums.com/products/m ... ssive-pack

https://www.getgooddrums.com/

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja det lyder meget godt, har nogle gange flirtet med tanken om et elektronisk trommesæt koblet til en laptop, meeeenn...

Dog ville dette være et fedt plugin at have med sig hvis jeg skulle gøre det engang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har bare lige købt SSD5, så det der med bare lige at komme og sige at noget andet er fedt, det er sådan lidt fejt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Senest rettet af Smittefar lør 21. sep 2019 13:18, rettet i alt 1 gang.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hald skrev:Ja det lyder meget godt, har nogle gange flirtet med tanken om et elektronisk trommesæt koblet til en laptop, meeeenn...

Dog ville dette være et fedt plugin at have med sig hvis jeg skulle gøre det engang.
Jeg startede den vej men blev sygt træt af det efter jeg sprang over på rigtige trommer. Triggermæssigt er det svært at få lilletrommen til at lyde rigtigt, eller osse er det gængs midi der ikke er godt nok, mangler nok en ny generation, før det bliver fedt.

På et tidspunkt kommer der sikkert en eller anden vild teknologi der kan smide et monospor fra din telefon ud i 4-6 midispor & så kan det blive aktuelt for mig igen. Der findes en eller anden dimmer der osse har været oppe på LM, men det er vist blot stereospor. Det jeg gerne vil slippe for, er alt andet end at sætte mig ned & spille (mikrofoner, interface osv.)

Lige nu har jeg optur over at man kan skifte ud/doble eks. bastrommen med et midispor
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

De er vel på trapperne hos Roland. Seneste TD-50 lilletromme trigges igennem usb vist nok. Det giver pludselig nogle muligheder for at udvide dynamik m.m. ift det begrænsede 1-127 i MIDI værdi, som så kunne blive meget mere præcist og detaljeret, når der kan overføres så meget mere data på en gang. Men der skal jo opfindes noget en MIDI “version 2”, som kan det. Men med usb i stedet for et stereokabel, ser jeg muligheder i fremtiden. Hvis især lilletromme og hihat kunne blive på den måde, kunne det være fedt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er allerede en "version 2" af MIDI-protokollen og den kan det I efterlyser (og meget andet):

https://www.midi.org/articles-old/detai ... y-exchange

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Ja ok. Så er version 3 eller 4 osv ;-). Det er mere ideen med, at det burde kunne åbne for en meget højere mængde dataoverførsel, når man skifter et stereokabel ud med et usb kabel. Det burde kunne udnyttes. Men det kræver nok mere end som så. MIDI systemet skal revolutioneres kraftigt hvis ikke det er et helt nyt system, der skal til for at håndtere dette. Det hælder jeg mere til. Det er bare lidt lettere at referere til MIDI, da alle kender dette. Jeg forestiller mig, at der er en grund til, at Roland har valgt usb til deres nye lilletromme. Alene i deres modul kunne jeg forestille mig, at det åbner op for en mere detaljeret dataoverførsel og respons. Så forestil jer at et helt MIDI system er bygget op, så det ikke begrænses af 1-127 værdier. Det er omstændigt, ja. Men umuligt, nej. Men med så mange andre firmaer, så skal der tjenes penge og selvom de i virkeligheden lå inde med løsningen allerede, så får vi det ikke på én gang. Det bliver jo gradvist integreret. Og så skal eksterne firmaer jo også kunne følge med og acceptere formatet. F.eks Toontrack, Steinberg osv osv. Så der er bestemt lange udsigter, men jeg tror på, at det er muligt med usb og de specs vi i dag har på computer hardware.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det nye MIDI kan allerede mere 0 -127. Det er så ikke rigtigt implementeret i noget endnu. Så nyt er det. Det er meldt ud til NAMM i år.
Det er jo ikke bare noget dillerdaller - det er noget der er backed up af alle de store Ableton, Google, Roland, Steinberg, Yamaha og mange flere.

It's coming. :)

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Very nice :-) Det kan kun komme v-drummers til gavn. Det ville osse være underligt, hvis ikke der allerede lå adskillige løsninger derude hos forskellige udbydere, som hver især håber på, at netop deres løsning kunne bryde igennem.

Nåh....det er total off topic :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så mangler vi kun en ny generation af trommeslagere, der har mere end 128 forskellige anslag ... hæ hæ ... :wink:

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

De findes ikke. Enten er du Lars Ulrich eller osse er du jazzzzz :-) Undskyld for trådkapring i øvrigt.

Nyt svar