Test af potentielt afbrændt MagSafe 2 MBP strømadapter

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Holbæk

Test af potentielt afbrændt MagSafe 2 MBP strømadapter

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 08:24

Muligvis et dumt spørgsmål, men, vil gerne lige være på den sikre side.

Her til morgen gik min MPB pludselig på idle-mode ud af det blå. Den var lukket, med en skærm tilknyttet, og den plejer kun at gå på idle såfremt den kører på batteri. Den grønne lampe i laderen var ligeledes holdt op med at lyse, så tænker at det er den, som er futtet af.

Frygtede først at det var MacBook'en som var eksploderet, men den virker heldigvis stadig fint.

Jeg vil naturligvis gerne tjekke hvor vidt adapteren virker, men, kan jeg risikere at ødelægge noget, ved at tilslutte en potentielt f*cked adapter til MBP'en?
Senest rettet af KristianNielsen 13. aug 2019, 08:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Test af potentielt afbrændt MBP strømadapter

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 08:43

Tillægsspørgsmål: Jeg har fundet en anden MBP-adapter, som dog kun er på 60w, og ikke på 85w som jeg tidligere har brugt. Vil det være for lidt til at trække den?

(og ja, jeg er en mega spade (også) når det kommer til strøm)
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Test af potentielt afbrændt MagSafe 2 MBP strømadapter

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 08:53

Jeg ville ikke være nervøs for at sætte en afbrændt lader til en Macbook, pga deres design stopper strømmen med at løbe når de futter af, så LED'en er en rimelig smart indikator.

Du kan sagtens bruge en 60W strømforsyning, men der kan ske 2 ting ved det.
1. Hvis din computer bruger meget strøm, kan du risikere at den ikke kan følge med, særligt hvis du har fladt batteri og vil lade den op samtidig med at du bruger den.
2. Da 60W strømforsyningen nok ofte vil skulle arbejde 100% vil det forkorte levetiden på den.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
benjisan
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Østerbro, København

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 09:54

Ingen problem i at bruge 60W opladeren i en kortere periode. Har dog set forkert brugte opladere bliver brune og begynde at lugte brændt efter længere tids brug.

Check evt efter små metalsplinter eller lign i din MBP og defekt oplader. Det har jeg fundet før og gjort oplader ikke brugbar.
Brugeravatar
Sjamus
Producer
Producer
Sted: Skanderborg området

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 11:34

En MBP 15” bruger 85 W og en 13” bruger 60 W. Hvis det er en 13” kan du uden problemer bruge den på 60 W. Hvis det er en 15” skal du nok være forsigtig med at bruge den over længere tid. Den bliver virkelig varm. Hvis du skal have en ny vil jeg anbefale at købe en original. Har prøvet to no name og de stod hurtigt af. Har hørt om kinøjser no name ladere der går i brand.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 11:56

+1 til anbefaling af originale ladere fremfor no name. Hvis ikke det haster meget, så kan de ofte fåes rimelig billigt og nye via ebay.co.uk
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
Der er nu en ting, det ville være skønt at have vidst: om de fleste er de bedste, eller bare de fleste
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. aug 2019, 12:50

Det er en original, men det er nok til en 13", ja.. Og tak for tipsne - må anskaffe mig en ny 85W, og bruge den anden indtil da, som en midlertidig løsning :)

Tilbage til "Computer & Software"