Waves CLA Mixdown??

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Waves CLA Mixdown??

Indlæg af danstanley »

I en rus af impulsivitet købte jeg nogle waves plugins "On sale" bla. Abbey Road Vinyl, Baruer Motion og CLA Mixdown.

Jeg syntes godt om at have en mixbus sat op med rette effekter, således at man har en ok lyd fra starten. Efter at have rodet lidt med Mixdown, så har jeg nok valgt at lave mit eget setop baseret på Izotop Neutron bla. Giver meget mere kontrol, men er naturligvis ikke helt så simpelt som Mixdown.
Iøvrigt syntes jeg at Mixdown har en tendens til virkelig at skrue op for gain og den bruger lidt mere cpu en f.eks Neutron.

Hvad er jeres tanker og ideér vedr. Waves CLA Mixdown?? Endnu et gimmick plugin som de har lavet en del lately??

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er Alge ikke synonymt med gain og pølsemix?

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

SustainerPlayer skrev:Er Alge ikke synonymt med gain og pølsemix?
Har aldrig stiftet bekendskab med hans plugins før, men jo det kunne tyde på det:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Min personlige holdning er at alle plugins der er en effektkæde som f.eks compressor, eq, saturation og andet ikke sundt for dine evner for de fratager dig dine egene kreative evner, din forståelse af processen og ikke mindst du kommer til at lyde som alle andre hvis du ikke har kontrol og visuel mulighed for at påvirke hver enkelt plugin i kæden. Hvis du ikke forstår processen bag disse plugins så lad være med at købe dem og find ud af selv hvordan det bør gøres. De fleste vil iøvrigt opdage at de kan lave de samme og bedre resultater med deres egne stok plugins :lol: Men det er fint hvis man ikke gider den slags, jeg siger bare at man bliver virtuelt dum af de plugins og at de ofte ikke bidrager med noget nyt eller noget du ikke har i forvejen. Jeg har sagt det før og siger det lige igen, brug pengene på et kursus hos Holger eller andre i dit område der ved hvad det taler om, det vil give dig rigtige resultater :wink:

Jeg så den demo med CLA Mixdown og helt ærligt gain lyder altid bedre, så når du matcher så sørg nu for at lvl. matche. Som altid er det det vigtigste og bør gøres ALTID og hver gang du gør noget som helst + A/B selvfølgelig!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:Min personlige holdning er at alle plugins der er en effektkæde som f.eks compressor, eq, saturation og andet ikke sundt for dine evner for de fratager dig dine egene kreative evner, din forståelse af processen og ikke mindst du kommer til at lyde som alle andre hvis du ikke har kontrol og visuel mulighed for at påvirke hver enkelt plugin i kæden. Hvis du ikke forstår processen bag disse plugins så lad være med at købe dem og find ud af selv hvordan det bør gøres. De fleste vil iøvrigt opdage at de kan lave de samme og bedre resultater med deres egne stok plugins :lol: Men det er fint hvis man ikke gider den slags, jeg siger bare at man bliver virtuelt dum af de plugins og at de ofte ikke bidrager med noget nyt eller noget du ikke har i forvejen. Jeg har sagt det før og siger det lige igen, brug pengene på et kursus hos Holger eller andre i dit område der ved hvad det taler om, det vil give dig rigtige resultater :wink:

Jeg så den demo med CLA Mixdown og helt ærligt gain lyder altid bedre, så når du matcher så sørg nu for at lvl. matche. Som altid er det det vigtigste og bør gøres ALTID og hver gang du gør noget som helst + A/B selvfølgelig!!!
Absolut det er også min konklusion. Har altid arbejdet med egne effect chains, nogen gange bliver man bare blind og håber på at der er noget nyt at hente:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg bruger kun CLA plugins hvor de sparer mig tid i et mix live - sådan noget med 3-4 fader'ne op uden lydprøve, I min DAW som er Harrison Mixbus bruger jeg i høj grad dens egne klangbidrag, men jeg slår limiteren fra så snart jeg ikke har noget sendt direkte til masterbussen mere.

Men ligesom da vi snakkede limitere med Smidstrup skal man jo nok passe meget på at bare smide den efter et mix man i forvejen har lavet med noget andet klistret over masterbussen (som man nu har taget af). Men i stedet sætte den i før man lukker op for nogen fader, og så se om man kan komme til at spare på forbruget af snedige plugins på enkeltkanaler - altså Top Down'e!

--sd

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

stralner skrev:Hvis du ikke forstår processen bag disse plugins så lad være med at købe dem og find ud af selv hvordan det bør gøres. De fleste vil iøvrigt opdage at de kan lave de samme og bedre resultater med deres egne stok plugins
Rigtig fin pointe ... som jeg først rigtigt fattede de jeg havde udskiftet Logic til noget andet, især Logic har det med at gemme saturation siden lidt for langt væk i deres stock plugins. Der er vist noget hvid-kittel videnskabeligt over holdningen til et værktøj så det partout skal opføre sig uden bidrag til henheden, jeg kan se at DPA mikrofoner har samme asketiske koldning.

Hvor vi som brugere (jeg i hvert fald) gerne vi have kastet noget "personlighed" retur fra værktøjet. Det kan måske være upraktisk at skulle af med et vist klang bidrag bagefter ... jeg har bare ikke været der, eller jo men det har været i livelyd, hvor jeg først ad åre forstod at jo enklere jeg mikrofonerede ting des mindre optog tingene deres egen plads på bekostning af andre.

Jeg bruger stort set aldrig ambience spor hvis de er der, ligesom jeg da helre vil lowcutte en lilletromme lige lovligt højt oppe for så at komprimere bunden ind på plads bagefter.

--sd

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og du er glad for Neutron? Jeg købte det på et tilbud, men har aldrig rigtig fået gang i det.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

gs-dk skrev:Og du er glad for Neutron? Jeg købte det på et tilbud, men har aldrig rigtig fået gang i det.
Jeg er generelt glad for izotope. Deres setup, features og brugerinterface.
Neutron er ikke så cpu krævende som mange andre channel strips plugins.
Det har et fint overskueligt interface.
Jeg kryderer jo også mine tracks med tape saturation, andre eq, compressors hvor needed.
Men som standard plugin på tracks er jeg glad for neutron og har valgt at få det bedste ud af det:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Tror jeg vil give det et forsøg:)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

@danstanley - er det så den lille version eller en større af Neutron du bruger?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvorfor skulle man ville bruge den lille version?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvorfor skulle man ikke? :-)

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

lakris skrev:@danstanley - er det så den lille version eller en større af Neutron du bruger?

??? aååh du tænker på Elements udgaven.
Jeg bruger den fulde version. Tror at Elements er noget mere begrænset mht. features og muligheder.?

Men der er jo trial versioner.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ok

Nyt svar